صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  گزارش کارآموزی نرم افزار مالی و آموزشی

گزارش کارآموزی نرم افزار مالی و آموزشی

گزارش کارآموزی نرم افزار مالی و آموزشی گزارش کارآموزی مالی کارورزی مقاله گزارش کارآموزی حسابداری مالی گزارش کارآموزی اداره مالیاتی گزارش کارآموزی اداره امور مالیاتی گزارش کارآموزی حسابداری در اداره مالیات گزارش کارآموزی حسابداری در اداره مالیاتی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری مالی

Financial and educational training software

 

موضوع : گزارش کارآموزی نرم افزار مالی و آموزشی

نرم افزار: software
به برنامه ای گفته می شود که برای اجرا با رایانه آماده شده باشد و شامل دستورالعملهایی است که برای انجام کار خاصی براساس نیازهای کاربر تهیه شده باشد. در واقع سخت افزار Hardware خواسته ها و دستورالعملهای نرم افزار را انجام می دهد.
برنامه در صورتی برای رایانه قابل فهم است که به زبان خودش(زبان ماشین machine language) یعنی کدهای قابل قبول با نیروی نوشته شود. نوشتن برنامه به زبان ماشین بسیار مشکل است اما نیازی نیست که برنامه نویس از این زبان استفاده کند. نرم افزارهایی وجود دارد که برنامه های نوشته شده از سوی برنامه نویس را ترجمه کرده به زبان ماشین تبدیل می نماید.
انواع نرم افزار: بطور کلی نرم افزارها به دو گروه نرم افزارهای سیستم و نرم افزارهای کاربردی تقسیم می شوند؛
(A نرم افزارهای سیستم: که خود به سه گروه سیستم عامل، برنامه های کمکی(utility) و مترجم ها تقسیم می شوند. که در ذیل شرح مختصری درباره هر یک ارائه شده است:
الف) سیستم عامل operating system:
مهمترین نرم افزارهای سیستمی است که این سیستم مجموعه ای از برنامه هاست که وظیفه ایجاد ارتباط بین کاربرد، سخت افزار و نرم افزار را بر عهده دارد. سیستم عامل کنترل کننده و هماهنگی کلیه عملیات درون یک سیستم رایانه را به دست می گیرد به عنوان مثال فرض کنید فرمانی را برای اجرای یک برنامه که به صورت فایل روی دیسک است را صادر می کنید. کلیه عملیاتی که در سیستم سخت افزاری انجام می پذیرد، مانند تشخیص دستگاه ورودی، یافتن برنامه مورد نظر از روی حافظه جانبی(دیسک)، تخصیص حافظه و انتقال برنامه از دیسک به حافظه اصلی و… توسط سیستم عامل صورت می گیرد.

انواع سیستم عامل:
۱- سیستم تک کاره single user- single task: در هر زمان فقط یک برنامه را بر روی رایانه اجرا
می نماید. بعبارت دیگر فقط یک کار را در هر زمان برای یک کاربر انجام می دهد. که از آن جمله می توان به سیستم عامل Ms-Dos و نمونه جدیدتر آن یعنی Palm Os اشاره نمود اما به دلیل اینکه اولین و ساده ترین سیستم عامل برای رایانه های PC و شناخته تر بودن DOS به توضیح دادن آن اکتفا می شود.
شروع کار با DOS: این سیستم عامل از تعدادی فایل تشکیل شده است که هنگام راه اندازی سیستم(booting) به حافظه اصلی بار(load) می شود و کارهای مربوط به راه اندازی و عملیات کنترل وسایل ابتدایی سیستم را بر عهده دارند. فایل command.com که کاربر با آن در ارتباط است مسئول آوردن اعلان DOS(Command prompt) روی صفحه نمایش است اگر سیستم را روشن کنیم و این فایل ها روی دیسک نباشد پیغام خطایی ظاهر می شود و عملیات بوت ناتمام می ماند. اگر سیستم از طریق دیسک گردان A بوت شود معمولا بعد از اتمام عملیات بوت عبارت A:\> بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد. به این عبارت اعلان یا پرامبت Prompt می گویند.
اعلان معمولا دیسک گردان و مسیر جاری را نشان می دهد. در مقابل اعلان، خط چشمک زنی که به آن مکان نما(cursor) می گوییم، ظاهر می شود که در صورت تحریر کردن دستورهای DOS و فشار دادن Enter، آن دستور اجرا می شود و اگر دستور را به طور صحیح تحریر نکرده باشیم پیغام خطای زیر ظاهر خواهد شد: Bad command or file name


تعداد صفحات : 34 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود