گزارش کارآموزی مدیریت شرکت صنایع چوب

دانلود گزارش کارآموزی مدیریت شرکت صنایع چوب گزارش کارآموزی صنایع چوب کارآموزی صنایع چوب دانلود گزارش کارورزی مدیریت شرکت صنایع چوب کارورزی مدیریت کارخانه چوب گزارش کارآموزی چوب گزارش کار چوب شناسی گزارش کار کارگاه چوب گزارش کار فیزیک چوب گزارش در مورد چوب گزارش کار صنایع چوب گزارش چوب

According to the company's management training Wood

 

 

موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت شرکت صنایع چوب
چوب از عصر حجر با انسان بوده و تا به امروز این رابطه هیچ گاه قطع نشده، شاید کمرنگ شده باشد که آن هم به دلیل وجود موادی مثل فولاد و بتن می باشد. سازه های چوبی به دلیل اینکه چوب خود یک جاندار بوده باعث آرامش بیشتری در انسان می شوند و زندگی در این ساختمان ها از لحاظ روانی برای انسان مناسب تر است.
برای ساخت و سازهای چوبی باید جنگلها را از بین برد و درخت ها را برید ولی یک راه برای این مشکل وجود دارد و آن هم اینکه به ازای بریدن هر درخت یک درخت بکاریم. در واقع می توان با ساخت جنگلهای مصنوعی از آلودگی کارخانه های تولید فولاد و بتن نیز جلوگیری کرد.
چوب یکی از اولین موادی است که در دست انسان از چند صد قرن پیش تا کنون بوده و یکی از اولین دلایل آن این است که به طور طبیعی در اکثر نقاط وجود دارد .
 در موزه های جهانی پیدا شده است که تقریبا ًدر۱۰۰ قرن پیش بشر توسط چوب به شکار رفته است و در ایران کهن نیز می توان به آثار نوشته ای تخت جمشید اشاره کرد که درختان سرو ، گز ، چنار در اشعار آن آمده است.
تعریف چوب :
چوب عبارت است از قسمت داخلی ساقه و شاخه که از بافتهای ثانویه لیگنینی و متخلخل فیبری شکل آوندی،که دارای ساختمان یاخته ای سازمان یافته و هرسونا- یکسان و ناهمگن میباشد که برای مصارف صنعتی به کار میرود.
ناهمگن به معنی اینکه:دارای اجزای مختلفی است(مثلا در چوب فیبر و اشعه چوبی و آوند و …) وجود دارد و هرسو نا یکسان:چون بافتهای آن در جهات مختلف قرار دارد و همچنین واضح است که چوب دارای سه نمای مختلف است (عرضی، شعاعی، مماسی)
عرضی در جهت الیاف و آوند و فیبر و تراکیید در آن مشخص میباشد. و در جهت مماسی، موازی بر دوایر سالیانه است که اشعه چوبی و فیبر در آن مشخص است و برای اندازه گیری فیبر جهت مناسبی است و جهت شعاعی که هم جهت با خط فرضی مستقیم است .
مواد تشکیل دهنده چوب:
حدود ۵۰%کربن، ۴۰% اکسیژن، ۶% هیدروژن، ۱% ازت و مواد معدنی را شامل می شود.
۱- درخت از ریشه، تنه، سر تشکیل شده است، که ریشه، آب و مواد معدنی را از طریق لوله ها، آوندها از طریق تنه به برگها و قسمتهای سر رسانیده و موادی را نیز بر         میگردا ند. به طور کلی درخت کارخانه ای عظیم از ساخت مواد، پمپ بالابر، عایق ساز، واحدهای مختلف و متعدد تولید و … را متشکل می شود.
۲- اغلب با ساختمان تنه سر و کار داریم که شامل پوست و دوایر سالیانه عمر (این بخش شامل قسمت بهاره، پاییز و تابستانی می باشد که قسمت دوم استحکامی بیشتری دارد) و مغز درخت که پوک و ضعیف است می شود.
۳- مشخصات چوب از نظر کلی سه برش افقی، قائم به طول تنه و شعاعی و طولی (Macrostructure) تعیین می گردد. پوسته،درخت را در مقابل ضربه و صدمات مکانیکی و جوی حفظ می کند و از سه قسمت داخلی، را بطه و بیرونی تشکیل شده است.
قسمت داخلی ، مواد را از سر درخت به پایین بر می گرداند.قسمت شیره بَر نیز نزدیک قشر رابط بوده و آب و مواد را بالا می برد و از قسمتهای نرم و سخت تشکیل شده است و قسمت اعظم استقامت چوب را شامل می شود. مجموع این دو قسمت دایره های عمر(دوایر سالیانه) را تشکیل می دهند. مقاطع اغلب استقامت چوب را بالا می برد و از قسمت نرم و سخت تشکیل شده و رنگ روشنی دارند. در قلب (مغز) چوب سلولهای نرمی وجود دارند، لذا استحکام ندارند. البته در بعضی درختان، دایره ها و حلقه های   بوده و تفاوت زیادی ندارند.
۴- در بررسی مواد زیر به مقداری از سلولهای مرده (Macrostructure) می رسیم و تعدادی نیز سلولهای زنده وجود دارند، که این دو ابعاد متغیری دارند. سلول زنده، پرتوپلاسم شفاف و آلبوم گیاهی متشکله از کربن، اکسیژن و هیدروژن و ازت و مواد معدنی می باشند. در وسط پرتو پلاسم فسفری دارد که شکل بادام و گرد بیضوی هستند. پوشش آنها سلولی است که از ( ) تشکیل شده است و آوندها وسط آنها قرار دارند. چوب و مشخصات در یک برش عرضی از تنه درخت ، ساختار قابل رویت چوب به ترتیب از مرکز چوب به سمت بیرون عبارتند از: ۱- مغز چوب،۲- چوب یا زایلم ،۳- لایه زاینده (کامبیوم) ،۴- پوست.
کارآموزی ساخت کابینت
دانلود گزارش کارآموزی مدیریت شرکت صنایع چوب
کارآموزی مدیریت شرکت صنایع چوب بابک
 
فهرست مطالب
 
مقدمه: ۲
تعریف چوب : ۳
مواد تشکیل دهنده چوب: ۴
۱) مغز چوب ؛ ۶
۲)چوب (زایلم) ؛ ۶
۳) لایه زاینده (کامبیوم)؛ ۷
مزایای چوب: ۸
کابینت ۹
مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کابینت؛ ۱۰
۱) تخته خرده چوب؛ ۱۱
۱-۱) تعریف تخته خرده چوب: ۱۱
۵-۲)موارد مصرف تخته چند لا ؛ ۲۳
۳) تخته فیبر ؛ ۲۴
۵) تخته فیبر سخت ( HPL)؛ ۲۷
۲-۵)خصوصیت روکش فرمیکا ؛ ۲۸
نقشه و پلان بنا؛ ۳۰
ابعاد انتخابی در ساخت کابینت؛ ۳۵
نوع پشت بند؛ ۳۷
نوع کابینت؛ ۳۷
پشت بند کابینت؛ ۳۸
روش علمی ساخت کابینت ؛ ۳۹
ب) نکات حفاظتی : ۴۲
انتخاب نوع کابینت و سفارش ساخت آن؛ ۴۴
۱) کابینت های معمولی.. ۴۶
۲) کابینت های نیمه سفارشی.. ۴۶
۳) کابینت های سفارشی.. ۴۷
انتخاب پیشخوان آشپزخانه؛ ۴۹
ماشین آلات   صنایع چوب… ۵۲
روش کار با دستگاه های لب چسبان (PVC) 68
طرق خشک کردن چوبها ؛ ۸۴
خشک کردن  چوب بطور طبیعی ؛ ۸۷
رطوبت چوب؛ ۹۴
راه حل : ۹۸
خشک کردن چوب به وسیله دستگاه های گردشی ؛ ۱۱۷
بخش تولیدات صفحه ای وکابینت (شکل الف) ۱۲۱
پلان کارگاه صفحه ای.. ۱۲۲
شکل ب)کارگاه سازه های تمام چوب… ۱۲۴
منابع و ماخذ ؛ ۱۲۸

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 129

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط