گزارش کارآموزی در شرکت سایپا

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت سایپا کارورزی دانلود رایگان گزارش کارآموزی شرکت سایپا گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در شرکت سایپا گزارش کارآموزی در شرکت سایپا گزارش کار کارآموزی شرکت سایپا دانلود گزارش کارآموزی شرکت سایپا گزارش کارآموزی حسابداری شرکت سایپا گزارش کارآموزی در نمایندگی سایپا دانلود گزارش کارآموزی مکانیک خودرو سایپا

Report an internship at Saipa

 

موضوع : گزارش کارآموزی در شرکت سایپا

آشنایی با اجزا و عمکرد سیستم انژکتوری در مدل زانتیا ۲۰۰۰

اساس کار در سیستم گرفتن اطلاعات از سنسورها و پردازش آن و ارسال یک سری فرمان به عملگرها جهت محاسبه دقیق سوخت است .

عملگرها  (خروجی)       ECU (پردازش)        اطلاعات سنسورها (ورودی)

سنسورها

۱- سنسور دماسنج آب موتور WTS  : این سنسور یک حس گر است که داخل مدار خنک کننده موتور قرار گرفته و با تغییر مقاومت NTC ولتاژهای متغیری به ECU ارسال می کند . وقتی دمای آب موتور پایین است تبخیر سوخت ضعیف شده موتور نیاز به سوخت غنی تری دارد . در این حالت به علت زیادتر بودن مقاومت NTC سنسور آب ولتاژ در مدار  ECU و WTS زیاد است . ولتاژ زیاد در ECU از مدار سنسور آب ارسال سوخت زیاد است . وقتی دمای آب موتور افزایش می یابد مقاومت NTC کاهش یافته و به علت ارسال جریان ولتاژ در مدار کمتر می شود در این هنگام ECU با افزایش جریان سوخت ارسالی را کاهش می دهد . ۲- سنسور دمای هوا  ATS سنسور هوا روی درپوش هواکش نصب شده است و وظیفه دارد دمای هوای ورودی به موتور را به ECU ارسال کند . با ارسال دمای هوا زمان باز بودن انژکتورها در حالت استارت زدن و دور آرام اصلاح شده و نیز روی تایمینگ جرقه و یا گرم شدن هوا مقاومت کاهش یافته و ولتاژهای متفاوتی به ECU ارسال می کند . با گزارش این سنوسر مقدار سوخت و تایمینگ جرقه زنی نیز تغییر می کند و لذا سنسور هوا یکی از سنسورهای مهم سوخت رسانی است .

۳- سنسور وضعیت دریچه گاز TPS سنسور تعیین وضعیت دریچه گاز TPS روی دریچه گاز سوار شده و نسبت به درصد باز بودن دریچه گاز ولتاژهای متغیر به ECU ارسال می دارد . در نتیجه طول زمان باز بودن سوپاپ انژکتور تعیین می شود .

۴- سنسور اکسیژن : این سنسور تشکیل شده از یک بدنه لوله ای سرامیکی پوشیده شده از لایه اکسید سیلیکونیوم (Zr) که مانند دو الکترود یک باتری کوچک عمل می کند . روی لایه سیلیکونیوم را با فلز پلاتین به ضخامت ۱۰ میکرون پوشانیده اند . تا خاصیت کاتالیزوری اکسیداسیون داشته باشد . لایه خارجی در معرض لوله اگزوز و لایه داخلی در معرض هوای جو قرار دارد . برای محافظت از لایه خارجی آن را با سرامیک متخلخل ۱۰۰ میکرونی پوشانیده اند و لایه داخلی فقط پوشش فلزی دارد . در دمای ۳۰۰ درجه تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد وقتی خروجی با سوخت غنی به لایه خارجی می رسد . در دمای زیاد مقدار اکسیژن با سرعت با CO ترکیب و CO2 می دهد . بنابراین تجمع اکسیژن در لایه خارجی سنسور حداقل می شود . بر عکس در لایه داخلی اکسیژن هوا به صورت فراوان وجود دارد . اتم های اکسیژن در کنار لایه داخلی یونیزه شده و شارژ مثبت زیادتری را ایجاد می کند . و بر عکس در لایه خارجی شارژ منفی تولید می شود این اختلاف شارژ ولتاژی بین (۸/۰ تا ۱ ولت ) در سنسور بوجود می آید در حالت سوخت ضعیف به علت فراوانی اکسیژن در دود شارژ لایه خارجی با لایه داخلی برابر شده لذا عمل الکتروموتیو به صفر می رسد و ارسال ولتاژ قطع می گردد . این سنسور دارای گرمکن است که در ابتدای کار گرمکن سنسور را به سرعت به دمای لازم برای اندازه گیری می رساند و عمل اندازه گیری انجام می شود . سنسور اکسیژن در سیستم انژکتوری مدل ۱۸۰۰ دارای گرمکن نبوده و فقط در مدل ۲۰۰۰ زانتیا دارای گرمکن بوده است .  سیستم سوخت رسانی انژکتوری زانتیا

۵- سنسور دور سنج و زاویه سنج SKP و سنسور تعیین پیستور اول CMP : سنسور دور سنج موتور وظیفه دارد دور میل لنگ را در دقیقه به اطلاع سیستم مدیریتی EMS و در عین حال زاویه گردش میل لنگ را به اطلاع ECM می رساند . سنسور تعیین سیلندر اول موقعیت پیستون اول در زمان کار را گزارش می دهد . در زانتیا این کار توسط دو دیود نوری به کار رفته مشخص می شود . دیود اول مربوط به تعیین پیستون اول و دیگری مربوط به وضعیت میل لنگ است .

روش کار : یک صفحه مشبک روی میلدرکو قرار دارد که از میان پایه دیودهای نوری عبور می کند . تعداد شیارهای زاویه و دور سنج ۲۰ عدد برای هر سیلندر است و سوراخ هم برای تعیین موقعیت سیلندر اول وجود دارد . وقتی صفحه مشبک دلکو می چرخد نور دیود LED از سوراخ مشبک دوار عبور می کند و به آنود دیود فتوسل که درست پایین جصفحه مشبک نصب شده می رسد و آن را فعال می کند . فعال شدن دیود فتو سل باعث می شود ۵ ولت ارسالی از ECU که در مدار بوده به ترمینال های پشت مقایسه کننده می رسد و باعث می شود ۶ ولت به ترانزیستور ECU ارسال داشته و آن را روشن کند در هر دور صفحه مشبک ۴ سری سیگنال برای دور سنج و زاویه سنج میل لنگ و یک سیگنال برای تعیین سیلندر اول به ECU ارسال می شود . ۶ – سنوسر فشار سنج هوای مانیفولد MAP : این سنسور با اندازه گیری فشار مطلق مانیفولد هوا به صورت غیر مستقیم دبی هوا را تعیین می کند . سنسور MAP نوعی اندازه گیری مقاومت متغیر است که تغییرات فشار مانیفولد هوا به صورت تغییرات ولتاژ به ECU گزارش می دهد . همچنین فشار هوا در حالت های شتاب گیری بار متوسط و غیر متوسط را اندازه گیری می کند . ECU براساس ولتاژهای دریافتی یک سری پردازش انجام می دهد . این پردازش ها قبلاً به صورت فرمان در حافظه ECU وارد شده و ECU با گرفتن هر ولتاژ متناسب با فرمان ضبط شده در حافظه اش در عملگر ها فرمان لازم را می دهد .

 

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت سایپا

شرکت سایپا

 

فهرست مطالب

 

 

آشنایی با محل کار آموزی

 

آشنایی با اجزا و عمکرد سیستم انژکتوری در مدل زانتیا ۲۰۰۰

 

سنسورها

 

روش کار

 

عملگرها

 

سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI چیست؟

 

تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیلی :

 

انواع سیستم های سوخت رسانی انژکتوری

 

سیستم های پاشش سوخت تکی یا Single Point Fuel Injection

 

سیستم های پاشش سوخت چند گانه یا Multi Point Fuel Injection :

 

سیستم های پاشش مستقیم سوخت یا Gasoline Direct Injection:

 

آشنایی با سیستم های  shopirani.ir CLOSE LOOP و OPEN LOOP

 

مزایای استفاده از سیستم های انژکتوری نسبت به سیستم های کاربراتوری:

 

معایب سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری :

 

سالنامه  ریو

 

۱) طراحی:

 

۲)مشخصات فنی:

 

طرح خارجی

 

طرح داخلی و امکانات

 

موتور و گیربکس

 

دیگر مشخصات این ماشین

 

«ریو» به سهامداران سایپا امید داد

 

اولین محموله خودروهای ریو ساخت سایپا صادر شد

 

تست رانندگی با خودروی ” ریو ”

 

تست اول ریو ـ تست ایمنی

 

نکات قابل توجه درتست اول

 

حذف قطعات استاندارد:

 

تست دوم ریو ـ تست شهری

 

تست سوم ریو ـ تست پیست

 

مشخصات فنی Rio

 

سیستم انتقال قدرت

 

وزن ها

 

مصرف سوخت

 

سیستم فرمان

 

سیستم ترمز

 

سیستم تعلیق

 

رینگ و لاستیک

 

ظرفیت

 

عملکرد

 

مدل

 

موتور و قدرت

 

سوخت

 

وزن و ابعاد خارجی

 

ترمز و انتقال قدرت

 

ابعاد داخلی

 

امکانات ویژه

 

سیستم صوتی

 

سیستم امنیتی

 

منابع و مآخذ


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 55

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط