گزارش تخصصی معارف اسلامی سری دوم

دانلود گزارش تخصصی معارف اسلامی سری دوم

دانلود گزارش تخصصی معارف اسلامی سری دوم

چکیده:
گسترش فرهنگ اسلامی و نهادینه سازی ارزش ها و باورهای دینی در نهاد افراد از جمله مهمترین وظایف نظام تعلیم و تربیت ایران است. برای انجام این مهم نظام آموزشی کشور بیش ازهر چیز نیازمند توجه دقیق وعلمی به محتوای کتاب های درسی، خصوصاً کتاب های درسی دین و زندگی است . زیرا باورها واعتقادات دینی وارزش های اخلاقی و رفتاری از جمله اموری هستند که معلول ساختار و محتوای نظام آموزش‌اند. محتوای کتب درسی در هر نظام آموزشی تعیین کننده‌ و انتقال دهنده ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی هستند.
به همین دلیل نیز محتوای کتاب های درسی در هر کدام از دوره‌های تحول نیاز به نقد و بررسی علمی دارند، تا بر اساس اهداف آموزش و پرورش و نیز متناسب با شیوه های نوین تدریس به منظور ارتقای رشد همه جانبه دانش آموزان تدوین و تألیف گردند.
در این مقاله کتاب های دین و زندگی دوره ی متوسطه بر اساس میزان اثر گذاری این کتب بر باورها و گرایش ها وعلایق دانش آموز ومیزان ایجاد علاقه به مقوله دین باوری در زندگی می پردازد واینکه این کتاب ها تا چه اندازه توانسته اند به پرسشهای اساسی وبنیادین او پاسخ های منطقی وقانع کننده بدهد وهمچنین به تعیین ضریب درگیری فکری دانش آموز با محتوای متن اشاره دارد .

مقدمه:
یکی از مهم ترین وظایف نظام اسلامی، برنامه ریزی برای پرورش انسان هایی با ایمان وعامل به تعالیم اسلامی است. انجام این رسالت، فرصتی فراهم می کند تا آحاد جامعه وظایفی که توسط خداوند تعیین گردیده است، را انجام داده و به سوی فلاح و رستگاری گام بردارند.
انقلاب شکوهمند اسلامی این درس بزرگ، که حیات و بالندگی جامعه اسلامی بستگی بسیاری به پویایی معنوی و اخلاقی نسل جوان و غنای فرهنگ مذهبی آنان دارد، را به ما آموخته است. همچنین پرورش نسلی مهذب و منزه اخلاقی و ایمانی باعث تداوم و تکامل انقلاب اسلامی می شود

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
.چرا دوران نوجوانی و جوانی اهمیت دارد ؟ ۴
جهان واقعی ۸
– ویژگی های جهان واقعی عبارتند از : ۹
شاخصه های اصلی ۱۰
نتیجه: ۱۱
آیه ی ۸۸ سوره ی نمل : ۱۱
بخشی از خطبه ی ۹۰ نهج البلاغه ۱۳
نتیجه گیری: ۱۴
منابع: ۱۴


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 15

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط