صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران

گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران

دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران

دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران
چکیده
با توجه به اینکه تمامی قوای زیستی، روحی ، روانی،فکری و عاطفی فرد از دوران بلوغ دچار تغییر و تحولات اساسی گردیده و بر هریک از ایت تغییر و تحولات نیز قانونمندی خاصی حاکم می باشد(هندسه ی دوره جوانی)،می توان اذعان نمود که هیچ برنامه ریزی ای برای این دوران بدون آگاهی نسبت به این قانونمندی ها موثر و کارگشا نخواهد بود.
ما در این گزارش تخصصی بر آن شدیم تا یکی از عواملی را که می تواند در گرایش نوجوان به جنس مخالف موثر باشد را موردبررسی قرار دهیم تا آشکار شود که انواع سبک های خانوادگی اعم از دموکراسی،آزادی مطلق و دیکتاتوری چه تاثیری در این میل و گرایش خواهند داشت.حال آنکه خانواده ها می توانند با ایجاد جو خفقان آور یا آزادی بیش از حد به رابطه دامن بزنند یا با رفتار و شیوه ی تربیتی مناسب تا حدود زیادی نوجوان خور را درک کرد و این روابط را کنترل کنند.

مقدمه
نوجوانان و جوانان در ارتباط پیچیده ای با خانواده، فامیل، دوستان ، مدرسه، کوچه ،محله و اجتماعات فرهنگی و مذهبی و سیاسی و اقتصادی و در ارتباط با رسانه های گروهی و با جامعه ی نزدیک و دور از خود زندگی می کنند.خصوصیات هر نوجوان یا جوان اساساش تابعی از عملکرد متقابل خود او و محیط زندگی اوست.به همین دلیل،آگاهی یافتن درباره ی نوجوانان و جوانان نیز مستلزم شناختن شخصیت آنان، ویژگی های محیط اجتماعی و فرهنگی آنان، و تاثیرات متعامل این د. جنبه بر یکدیگر است.به بیان دیگر، رفتار نوجوانان و جوانان ، علاوه بر تاثیر پذیری از ویژگی های ژنتیکی و زیستی آنان، متاثر از عوامل فیزیکی محیط،عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی محیط، و نیازها و انگیزه ها و هدف هایی است که پایه های شخصیت هریک از آنان را تشکیل می دهد.این عوامل در سنین و دوره های رشدی مختلف، با شدت و نفوذ متفاوتی، بر شخصیت فرد تاثیر می گذارند.
هویت نوجوان نه تنها حاصل تجربه و ارتباطات فرد با محیط اوست، بلکه جنبه ی شناختی انتزاعی نیز دارد و گسترده ی وسیعی را در بر میگیرد و به او امکان می دهد که از محیط اطراف خویش فراتر رود و خود را به جهان اجتماعی-فرهنگی بزرگتری متصل کند.
اگرچه نظام اجتماعی دارای یک وحدت ترکیبی است و با تاریخ یک جامعه و حتی با تاریخ زندگی انسان در ارتباط است،اما یک نظام اجتماعی را، که در تعامل با شخصیت فرد است، می توان به صورت یک مجموعه از نظام های کوچکتر نیز در نظر گرفت.هرفرد، و از جمله یک نوجوان یا جوان ، در مرکز این سیستم قرار می گیرد و با هر یک از آنها در تعامل می پردازد.
نظامی که از همه به فرد نزدیک تر است، عموماش نظام خانواده است که فرد در ارتباط مستقیم با آن قرار دارد و فرد مستقیماَ از آن تاثیر می گیرد و بر آن تاثیر می گذارد.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه … ۳
بیان مساله. ۴
وارد شدن به سنین نوجوانی ۵
توجه به سلامت روان دختران دانش‌آموز ۹
دختران و “نیاز به توجه” در دوران پیش از بلوغ ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۲


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود