صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی روش های برقراری ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن و اولیا

گزارش تخصصی روش های برقراری ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن و اولیا

دانلود گزارش تخصصی روش های برقراری ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن و اولیا

دانلود گزارش تخصصی روش های برقراری ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن و اولیا

چکیده گزارش
رابطه خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است . هر دو نهاد تربیتی باید به نقش خود عمل کنند تا تعلیم و تربیت ثمربخش شوند. وجود معلمان با صلاحیت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمی کند و وجود والدین توانا و قابل نیز نمی تواند جای مدرسه را بگیرد.در ابتدا با ارائه تعریفی از خانواده و اهمیت نقش خانواده در فرزندان به خصوص در مقطع ابتدایی پرداخته و سپس ضرورت ارتباط خانه و مدرسه را بررسی کرده و سپس به موانع مشارکت اولیا در مدرسه پرداخته و به ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه پرداخته است .

مقدمه
خانواده ، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده ی نیازهای روانی و جسمانی افراد است . کودک از همان ابتدایی شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر می شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می کند . خانواده در رشد شخصیت فرزندان ، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و … نقش و اهمیت بسزایی دارد .
فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می کند و آماده ی ورود به مرحله ی دیگری می شود . خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می شود .وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه ، مدرسه و جامعه انجام می گیرد .
یک اصل مهم دانایی می گوید : آینده یافتنی نیست ، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستی بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزن و اجازه بده این پل از جامعه بگذرد .
در تعریفی از راجرز خانواده چنین تعریف شده است : خانواده ، نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا می کند و دارای اعضایی است که وضعیت ها و مقام های مختلفی را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای وضعیت ها ، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است ، ایفای نقش می کند .

فهرست
چکیده گزارش ۳
مقدمه ۴
متن گزارش ۵
اهمیت نقش خانواده در فرزندان ۵
دوره ابتدایی و نقش پذیری در آن ۵
نقش ارتباط در اولین جایگاه تربیت ۵
عوامل موثر بر یادگیری و وظایف خانواده ها ۷
گرد آوری اطلاعات ضرورت ارتباط خانه و مدرسه ۷
همکاری خانه و مدرسه در امور آموزش دانش آموزان ۹
همکاری خانه و مدرسه در امور رفتاری دانش آموزان ۹
موانع مشارکت اولیا در مدرسه ۱۱
نتیجه گیری گزارش ۱۴
منابع ۱۶


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,