گزارش تخصصی روشهایی برای کاهش پرخاشگری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی روشهایی برای کاهش پرخاشگری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی روشهایی برای کاهش پرخاشگری دانش آموزان
چکیده:
رفتارهای تهاجمی یا پرخاشگرانه از شایعترین اختلالات رفتاری انسان است. براساس بررسی‌های انجام شده، درصد زیادی از مشکلات رفتاری دانش آموزان تحت عناوین مختلف به پرخاشگری مربوط می‌شود. وجود نظریات متنوع در این مورد حاکی از پیچیدگی موضوع است.
از نظر علمی باید گفت پرخاشگری یک کشش و یا یک گرایش دردانش آموز است که به صورت زدن، کشتن و ویران کردن خود را نشان می‌دهد.
رنجی در درون او وجود دارد که قادر به رفع و جبران آن نیست و ناگزیر تلافی آن را سر دیگران در می‌آورد اگرچه در مواردی این زجر دادن متوجه خودش نیز می‌شود. فروید معتقد است پرخاشگری امری غریزی و فطری بوده و انسان از هنگام تولد این نیرو را با خود به دنیا می‌آورد.
برای رسیدن به هدف کلی گزارش اقدامات زیر را انجام دادم :
الف) تعیین میزان پرخاشگری دانش آموزان
ب) تعیین علل شخصیتی موثر در پرخاشگری
ج) تعیین علل آموزشگاهی موثر در پرخاشگری
د) تعیین علل اجتماعی موثر در پرخاشگری
هـ) تعیین علل خانوادگی موثر در پرخاشگری

مقدمه:
پرخاشگری:عبارتست از رفتاری که هدف آن صدمه زدن به خود یا به دیگری می باشد در این تعریف قصد و نیت دانش آموز مهم است . یعنی رفتاری پرخاشگری محسوب می شود که از روی قصد و عمد برای صدمه زدن به دیگری یا به خود انجام گرفته باشد پرخاشگری به منظور توصیف محموعه ای از رفتارهای برون ریزانه مورد استفاده قرار می گیرد که در همه آنها مشخصه ی تجاوز به حقوق افراد دیگر اجتماع و تأثیر آزارنده ی این رفتار مشترک است . اعمال پرخاشگرانه شامل رفتارهای جسمی و کلامی پرخاشگری نظیر تهدید کردن ، مشاجره ی لفظی و… همچنین ویرانی دارایی است . برخی از روان شناسان پرخاشگری را رفتاری می دانند که به دیگران آسیب می رساند یا بالقوه می تواند آسیب برساند . پرخاشگری ممکن است بدنی ، لفظی یا به صورت تجاوز به حقوق دیگران باشد این روانشناسان بین پرخاشگری وسیله ای و پرخاشگری خصمانه تمایز قائل شده اند

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
علل و عوامل پرخاشگری: ۴
زیان‌های پرخاشگری ۶
منشاء پرخاشگری‌ در دانش آموزان‌ ۷
روش هایی برای درمان پرخاشگری دانش آموزان ۹
نتیجه گیری: ۱۳
منابع: ۱۵


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 15

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط