گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان
چکیده
رسالت اصلی آموزش و پرورش ، پرورش انسانهایی خلاق و نو آفرین است . انسانهای توانایی که با خلاقیت و نوآوری خود بتوانند زمینه توسعه ، ترقی و پیشرفت میهن اسلامی خویش را فراهم سازند ، از آنجا که کلیه فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه صورت می گیرد ، لذا مدرسه نقش اساسی و کلیدی در رسیدن به اهداف مذکور را دارد. مدرسه میتواند با ایجاد فضای مشارکتی ، خلاق ، اثربخش و لذت بخش مهمترین رسالت خویش را در این زمینه ایفا نماید.
طرح همیار معلم، یعنی پرورش شهروندانی متخصص و بااستعداد که بتوانند در آینده نقشهای مختلفی را در زندگی ایفا نمایند.نوعى زندگی که همراه با مسئولیت پذیری و تفکر عاقلانه و بینش و آگاهی و بهر ه مندی بهینه از امکانات موجود و اصلاح الگوی مصرف همراه باشد، تا به این وسیله، ضمن کمک به پیشرفت کشور، خود نیز به اهداف متعالی در تمامی مراحل برسند.

مقدمه:
یکی از پایه های اساسی نظام های آموزشی که در امر آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، شیوه ی آموزش یا به طور اختصاصی تر شیوه ی تدریس است. امروزه در کشور عزیز ما به امر تدریس و شیوه ی تدریس مؤثر کمتر توجه می شود و یکنواختی و استفاده ی بیش از حد از یک روش تدریس یادگیری را کند می کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم روز آن برخوردار باشد. تدریس تنها رابطه ی معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست.

تدریس باید فعالیتی منظم و مرتب و هدف دار باشد و از پیش طراحی شود و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری باشد و معلم و شاگرد بر هم تأثیر بگذارند.

اغلب صاحب نظران، معلمان و مربیان با صراحت و شفافیت دست کم در باورهای ذهنی ادعا دارند که برنامه هایی در نظام تعلیم و تربیت موفق است که از طریق مشارکت فعال فراگیران و دخالت مستقیم آنان صورت گیرد.(همان)

یکی از عرصه های بروز و ظهور مشارکت شیوه ی تدریس فعال و به طور اخص شیوه ی تدریس همیاری است.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه: ۳
یادگیری از طریق همیاری : ۴
اهداف طرح همیاران معلم بشرح ذیل می باشد: ۴
بعضی از روش های همیاری را چنین می توان بیان کرد : ۵
مزایای یادگیری از طریق همیاری ۷
محدودیتها ۷
شیوه نامه طرح همیار معلم (( نو آوری در مدیریت زمان برای کلاس درس)) ۱۱
*اهداف اجرای طرح همیار معلم ۱۱
*شیوه اجرای طرح ۱۲
نتیجه گیری: ۱۴
منابع: ۱۵


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 15

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط