صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی  »  کودکان خیابانی، چالش ها و راهکارها

کودکان خیابانی، چالش ها و راهکارها

دانلود مقاله کودکان خیابانی چالش ها و راهکارها تحقیق روانشناسی مقاله در مورد کودکان خیابانی مقاله درباره کودکان خیابانی مقاله در رابطه با کودکان خیابانی مقاله ای درباره ی کودکان خیابانی روانشناسی کودکان خیابانی تحقیق در مورد کودکان خیابانی تحقیق کودکان خیابانی تحقیق درباره کودکان خیابانی تحقیق راجع به کودکان خیابانی روش تحقیق برای کودکان خیابانی ضرورت تحقیق و بررسی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق کودکان خیابانی

Street children Challenges and Solutions

 

تحقیقی درباره ی «کودکان خیابانی، چالش ها و راهکارها» (شامل: چکیده، فهرست مطالب، مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری، فهرست منابع)

 

چکیده:
دوران کودکی برای هر شخصی مهم ترین مقطع زندگی او است و تمام رفتارها، باورها، ارزش ها، عقاید، ترس ها، نفرت ها و … در همین دوران در ذهن او شکل می گیرد و در تمام طول زندگی همراه اوست. خیلی از انسان ها پس از سالیان دراز هنوز از چیزهایی که در بچگی از آن ها می ترسیدند، وحشت دارند و آن چنان در ذهنشان جای گرفته که تا آخر عمر دست و پای آن ها را می بندد و مانند سدی مانع رسیدنشان به آرزوهایشان می-شود. پدیده کودکان خیابانی، یکی از مشکلات آسیب زای اجتماعی است که از دیرباز در سراسر جهان وجود داشته و در سال های اخیر به دلایل گوناگون در کشور ما نیز افزایش یافته است. عبارت «کودک خیابانی» اولین بار توسط کمیسیون حقوق بشر در سال ۱۹۹۴ به کار رفت. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، کودکان خیابانی، فرد کمتر از ۱۸ سال تمام است که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان به سر می برد؛ اعم از کودکی که هنوز با خانواده خود تماس دارد و از سرپناه برخوردار است یا کودکی که خیابان را خانه خود می داند و رابطه او با خانواده به حداقل رسیده است و یا اساساً چنین ارتباطی وجود ندارد. برخی از عوامل مؤثر در این پدیده عبارتند از: فقر، از هم پاشیدگی خانواده، سوء مصرف مواد و الکل توسط والدین، کودک آزاری، نیاز به درآمد کار کودک، از دست دادن والدین به سبب حوادث و بیماری ها و غیره. در مواجهه با وضعیت کودکان خیابانی، اولین گام ارائه تعریف جامعی از این کودکان در نظام حقوقی و اجتماعی کشور است که مورد پذیرش نهادهای ذیربط قرار داشته باشد و در مرحله بعد راهکارهای پیشگیری و کاهش آسیب ناشی از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,