صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  کاربینی سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، بهمراه پاورپوینت

کاربینی سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، بهمراه پاورپوینت

دانلود مقاله پاورپوینت کاربینی سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، بهمراه پاورپوینت دانلود گزارش کاربینی رشته فناوری اطلاعات مقاله کاربینی رشته فناوری اطلاعات گزارش کاربینی رشته فناوری اطلاعات مقاله کاربینی فناوری اطلاعات تحقیق کاربینی فناوری اطلاعات درس کاربینی رشته فناوری اطلاعات دانلود مقاله کاربینی رشته فناوری اطلاعات تحقیق کاربینی فناوری اطلاعات

Caribbean Customs ICT systems, with PowerPoint

 

فرایند کار:
امروزه ادارات گمرک با مشکلات مهمی که ناشی از افزایش حجم کار، ثابت ماندن یا کاهش سطح منابع، انتظارات اقتصادی بالا و فشار تأمین درآمدهای دولتی، تسهیل تجارت، سیاست‌های تجاری، حمایت‌های اجتماعی و تأمین امنیت ملی است، مواجه هستند. به منظور مقابله با این فشارها، گمرکات سراسر جهان به‌دنبال بهره‌برداری از فناوری اطلاعات به‌عنوان ابزاری جهت افزایش تأثیر و کارآیی خود هستند. تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر بسزایی بر عملکرد گمرکات خواهد داشت، چه از لحاظ محدوده تجاری که گمرک در آن فعالیت می‌کند و چه از حیث مسئولیت‌های روزمره‌ای که انجام می‌دهد. نگرش‌های نوین تجاری و رقابت تنگاتنگ در عرصه تجارت، شرکت‌های تجاری بزرگ در سراسر جهان را برآن داشته است که سرمایه عظیمی را معطوف فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های آن کنند.  فن آوری اطلاعات با محوریت دانش و خردگرایی انسان و اندیشه هایش به منظور بهره برداری از اندیشه و سپردن امور تکراری و غیر اخلاق به ماشین و همچنین افزایش کارایی و آزادسازی مهارتهای انسانی، در دهه های اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته است. فناوری اطلاعات که حاصل تلاقی پردازش داده ها، ارتباطات و مخابرات می باشد، باعث مکانیزه شدن سیستم های ارتباطی و افزایش ظرفیت های انتقال داده، شده است و این امر موجبات افزایش سرعت وکیفیت تصمیم گیری و مدیریت کالا را فراهم ساخته است.دفتر فناوری اصلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق یکی از محورهای پنجگانه طرح جامع گمرک نوین، ارتقا و بروزآوری فن آوری های مورد استفاده در سازمان با توجه ویژه به فن آوری اطلاعات، با بهره گیری از سامانه های متمرکز اطلاعاتی در راستای ارتقا سطح عملکرد کسب و کار سازمان، امکان ارایه خدمات گمرکی بهینه، تعامل کارامد با سازمانهای همجوار و بین المللی گمرکی و صیانت شایسته از حقوق دولت، جامعه و ذینفعان کلیدی با توجه ویژه به توسعه بسترهای ارتباطی و امنیت اطلاعات معطوف داشته است.
در همین راستا به تشریح سامانه های متمرکز اطلاعاتی و نیز اقدامات انجام شده توسط این دفتر که منجر به بهبود اساسی در وضعیت زیرساختهای اطلاعاتی و امنیتی گمرکات کشور گردیده پرداخته می شود.
مراحلی که گمرکات باید برای مدرنیزه شدن در راستای آن حرکت کنند.
مرحله اول: ادارات گمرک به کنترل فیزیکی کالاهایی می‌پردازند که نیازمند سطح بالایی از آزمایش‌های فیزیکی و ارائه اسناد کاغذی است. در این قسمت جایی که می‌توان اتوماسیون را به کار گرفت، معمولاً فقط منحصر به پردازش اظهارنامه‌های گمرکی و ارزیابی حقوق و عوارض گمرکی است که غالباً پس از ورود کالا به وقوع می‌پیوندد و توجه محدودی به تحقق و بررسی و تحلیل مدیریت خطر به منظور تشخیص واردات و صادرات پرخطر و مظنون صورت می‌گیرد.


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود