کارآفرینی با کاشت زعفران در منزل

دانلود مقاله کارآفرینی و طرح توجیهی با عنوان کارآفرینی با کاشت زعفران در منزل در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

کارآفرینی با کاشت زعفران در منزل

کارآفرینی با کاشت زعفران در منزل

امتیازات کشت زعفران
زراعت زعفران از ویژگیهای خاص برخوردار است . نیاز اندک آن به آب، امکان بهره برداری محصول به مدت ۷ سال ،سهولت در امر نگهداری محصول زعفران ، حمل و نقل آن و نیز عدم نیاز مراحل کاشت ، داشت و برداشت محصول به ماشین آلات زراعی سنگین و اشتغالزایی و بازده اقتصادی بالا از پتانسیل های زراعت زعفران محسوب می شود . افزایش مصارف صنعتی دارویی و غذایی زعفران می تواند در امر افزایش سطح زیر کشت این محصول که به طلای سرخ ایران معروف می باشد بیانجامد . افزایش قیمت زعفران توجیه اقتصادی این محصول را بدنبال داردشایان ذکر است مزرعه زعفران در سال اول محصول قابل توجهی نخواهد داد و فقط تعدادی از غده‌هایی که درشت بوده و ذخیره غذایی کافی داشته‌اند گل داده و تولید محصول می‌کند واز اواسط آبان‌ماه گل‌های بنفش رنگی در مزرعه ظاهر می‌شود و به محض پیدایش اولین گل برداشت آغاز شده و تقریبا سه هفته ادامه دارد

صادرات زعفران :
زعفران یکی از محصولات صادراتی غیر نفتی ایران به کشورهای مختلف جهان محسوب می گردد . بطوریکه در سال ۱۳۸۰ صادرات این محصول به بیش از ۴۳ کشور صادر شده است . زعفران ایران بصورت فله ای به ازای هر کیلو گرم بین ۳۵۰ تا ۵۰۰دلار و در اوزان مختلف ۲۵ و ۲۸ گرمی به ازای هر کیلو ۶۵۰تا۷۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش می رسد، در حالیکه قیمت جهانی این محصول با بسته بندی استاندارد به ازای هر کیلوگرم بین ۱۰۰۰تا ۱۳۰۰ دلار می باشد . به رغم سهم ایران در تولید و صادرات زعفران ، متأسفانه کشورمان نقش موثری در تجارت بین المللی آن نداشته و حاکمیت بازار زعفران دنیا در حال حاضر در اختیار کشور اسپانیا می باشد که محصول ایران را به کمترین بها و بصورت فله ای خریداری و آنرا بصورت بسته بندیهای شکیل و بازار پسند مطابق با استانداردهای ایزو در آورده و بنام خود به بازارهای جهانی عرضه می نماید و چندین برابر آن ارزش افزوده ایجاد می نماید . از مشکلات دیگر بازارهای فروش زعفران فروش آن بصورت قاچاق به نصف قیمت در بازارهای کشور همسایه می باشد . لازم به توضیح است ارزش صادرات زعفران ایران در سال ۲۰۰۱ میلادی بیش از ۴۹ میلیون دلار بوده است ، در حالیکه ارزش صادرات زعفران اسپانیا در همین سال برابر با۲۱۰ میلیون دلار بوده است .

مصارف زعفران
زعفران از جنبه های مختلف غذایی ،دارویی ، زینتی و صنعتی اهمیت دارد . این محصول یک ماده غذایی مقوی است که مردم از آن به منظور خوشرنگ و خوشبو کردن انواع غذاها استفاده می کنند . زعفران محصولی است که از آن استفاده های دارویی فراوانی می شود . دلیل آن نیز وجود در صدی رو غن در زعفران است . از زعفران به عنوان ماده ای رنگزا و خوشبو کننده در صنعت داروسازی ، پنیر سازی ، شیرینی سازی و تهیه انواع شربت و بستنی استفاده می شود . در صنایع دیگر از جمله رنگ آمیزی کاغذ و ابریشم نیز از زعفران استفاده می کنند . در گذشته های دور از زعفران به عنوان مرکب برای نوشتن و نقاشی استفاده می شده است .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 16

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.