صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم در دانش آموزانم حس خودباوری و اعتماد بنفس را بوجود آوردم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم در دانش آموزانم حس خودباوری و اعتماد بنفس را بوجود آوردم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم در دانش آموزانم حس خودباوری و اعتماد بنفس را بوجود آوردم؟
چکیده
اهمیت اعتماد به نفس برای کسانی که با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند امری روشن است مشکل است بتوان ارتباط نزدیکی با کودکان داشت ولی از باورهای مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخیراً به نظر می‌رسد که اعتماد به نفس یک موضوع عموم پسند باشد که مقبولیت آن همچنان در حال افزایش است کتاب‌های مختلف برای والدین، معلمان با مشاوران وخود کودکان ونوجوانان بر نیاز به داشتن اعتماد به نفس تأکید دارد.
اعتماد بنفس و یا احساس ارزشمندی یکی از نیازهای اساسی و اولیه بشر است, اعتماد بنفس در چگونگی کیفیت اعمال و رفتار بشر در تمامی مراحل زندگی نقش مهمی بازی می‌کند. مطالعه‌های تأثیر اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملکرد و ارضای شغلی, اجتماعی, خانوادگی و حفظ بهداشت و سلامت جسمی و روانی در مراحل مختلف سنی نشان می‌دهد.
اعتماد بنفس پایین یکی از معضلات روانی بشر به خصوص در سنین نوجوانی و اوایل جوانی است. زیرا در بین گروه‌های مختلف سنی اعتماد بنفس در دوره نوجوانی با توجه به تغییرات جسمی و روانی و شکلگیری شخصیت و بحران‌های مختلف آسیب پذیر تر است. عدم وجود اعتماد بنفس می‌تواند مشکلات متعددی از جمله درگیری‌های اجتماعی, افت تحصیلی, امادگی جهت ابتلا به انواع اختلال‌های روانی بخصوص افسردگی و خودکشی, اضطراب و اعتیاد بوجود آورد.
کلید واژگان: اعتماد به نفس – دانش آموز – پیشرفت تحصیلی

مقدمه
وضعیت موجود:
اینجانب اعظم صادقی دبیر ادبیات مقطع متوسطه، دارای مدرک لیسانس ادبیات، مدت ۲۰ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارم. در حال حاضر مدرسه تثبیتی من آموزشگاه حضرت زینب (س) واقع درروستای شیرنگ شهرستان علی آبادکتول می‌باشد.
از همان ابتدا متوجه شدم که دخترانِ دانش آموزم دچارعدم اعتماد بنفس و خود ناباوری هستند. با خیلی از سوالها و دغدغه‌های انها روبرو شدم. سوالهای کلیشه ای‌ای که ریشه در تربیت و فرهنگ خانواده‌هایشان داشت…مانند: برای چه درس بخوانیم؟ ایا خواندن این درس‌ها آینده مان را تغییر خواهد داد؟ ویا این درس‌ها به چکار ما می ای‌اند؟؟؟…
در طول این سال‌ها همیشه تلاشم بر این بود که رابطه ای‌ای دوستانه با دانش آموزانم داشته باشم و بهترین جواب‌ها را برای پرسش‌هایشان پیدا کنم. با تشویق و بالا بردن روحیه سعی در تقویت اعتماد بنفسشان داشتم که تا حدود زیاد در این امر موفق بودم و دیدن موفقیت‌های تحصیلی دانش آموزانم همواره برایم بهترین پاداش بوده است.
بنظر من دبیری در این زمینه موفق خواهد بود که خود از اعتماد بنفس بالایی برخوردار باشد و امیدوارم تحقیقات علمی در این زمینه به نتایج قابل توجهی دست یابم که برای ادامه مسیر خود و دانش آموزانم مفید باشد.

فهــــــرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
وضعیت موجود: ۲
تعریف واژگان ۳
پیشرفت تحصیلی : ۴
ابزارهای تحقیق ۴
پرسشهای تحقیق: ۴
یافته های علمی ۵
عوامل موثر در تقویت اعتماد به نفس: ۵
اعتماد به نفس در سنین نوجوانی ۱۲
پیشینه تحقیق ۱۳
تجزیه و تحلیل ۱۶
دلایل انتخاب راه حل : ۱۷
توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری : ۱۹
نتایج به دست آمده : ۲۰
جمع بندی: ۲۲
منابع: ۲۴


تعداد صفحات : 29 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود