صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم (نام دانش آموز)در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم (نام دانش آموز)در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم (نام دانش آموز)در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

چکیده
باتوجه به مشکلات بسیار زیاد در مدارس روستا که ناشی از عدم امکانات و سازماندهی مناسب نیروها وبسیاری دلایل دیگر می‌باشد واز آنجا که فقر فرهنگی واقتصادی در روستا بسیار زیاد است بر آن شدم تا مشکل دانش آموزم (پروانه) را که همانند فرزندم او را دوست داشتم حل نمایم ونتوانستم نگاه معصومانه‌اش که درخواست کمک از من بود را نادیده بگیرم واز کنار مشکل او بگذرم . همچنین با توجه به اهمیت وجایگاه درس تاریخ در فرآیند تعلیم وتربیت به عنوان درسی انسان ساز و دادن بینش وسیع ودارای قدرت تحلیل مسائل جامعه ای را که درآن زندگی می‌کند وپرورش قوهٔ تفکر وخلاقیت لذا خواستم پروانه در این زمینه عقب‌تر از دیگر دوستانش نباشد پس بر آن شدم تا ازآموخته های علمی خود استفاده نمایم برای رسیدن پروانه به وضع مطلوب درسی.

کلید واژه‌ها: اختلال یاد گیری -در س تاریخ

مقدمه
اختلال یادگیری:
اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته‌است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و در عین حال درچهارچوب سنی کودکان استثنایی نمی‌گنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش انها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می‌کنند. درخانه نیز یاری‌های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش‌آموزان، می‌توان آن‌ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود، اختلال دارند که این اختلال می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.
ناتوانی‌های یادگیری با اصطلاح‌هایی چون خواندن جبرانی یا دیرآموزی مترادف نیست. این تعریف به طور ویژه از کودکان و نوجوانانی یاد می‌کند که به شدت دچار ناتوانی‌های یادگیری بخصوصی هستند. دانش آموزان مبتلا به این مشکل نیازمند آموزش ویژه‌ای هستند که بنا بر نظر امز باید با تمرین‌های مخصوص، غیر معمول و با کیفیتی غیر عادی سر و کار داشته باشند این امر جدا از شیوه‌های آموزشی و منظمی است که اکثر کودکان از آن استفاده می‌کنند. وظیفهٔ کارشناسان در این زمینه این است که عهده دار جبران ناتوانی یادگیری به خصوص کودک به صورت آموزش انفرادی یاگروههای کوچک باشند.
انواع ناتوانی‌های یادگیری:
تشابه اولیه کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری، عدم قدرت آن‌ها در یادگیری است اختلاف میان این کودکان تنها زمانی خود را نشان می‌دهد که انواع ناتوانی‌هایی که به آن مبتلایند طبقه بندی شود
(والاس. مک. لافلین. ترجمه منشی طوسی)
چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری هستند؟
ثابت شده است که علل بروز ناتوانی‌های یادگیری نسبتاً مبهم است برخی از مشکلات کنونی دربارهٔ مفهوم ناتوانی‌های یادگیری بازتابی است از ناتوانی ما در اشارهٔ دقیق به علل بروز ناتوانی‌های یادگیری که شاهدش هستیم. روشن است که آگاهانه یا ناآگاهانه مساله علل بروز ناتوانی‌های یادگیری را به فراموشی و بی توجهی می‌سپاریم بر حسب درک ما از ناتوانی‌های یادگیری و نگرش اولیه حرفه ای ما (پزشکی، روان شناسی، تعلیم و تربیتی) نسبت به ناتوانی‌های یادگیری ممکن است ما به علل خاصی توجه پیدا کنیم تا آن که به رابطهٔ علّی دشواری بپردازیم.
اما تجربهٔ گذشته و عمل کنونی به ما ثابت می‌کند که ناتوانی‌های یادگیری مفهومی چند رشته ای است و ارتباط بین متخصصان رشته‌های مختلف در این امر باید برقرار باشد.

فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ……….. …۲
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود ۹
گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۱۰
اجرای راه حل ۱۱
گردآوری اطلاعات شواهد ۲ ۱۲
نتیجه گیری و تأثیر اقدام ۱۳
پیشنهادات ۱۴
موانع ومحدودیتها ۱۴
منابع ۱۵


تعداد صفحات : 19 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود