پیش بینی تکنولوژی

Prediction Technology

دانلود مقاله پیش بینی تکنولوژی

تحقیق کلاسی کارشناسی ارشد، مشتمل بر ۱۲ صفحه، در قالب فایل word، بهمراه فهرست منابع،

بخشی از متن:
پیش بینی تکنولوژی اولین مرحله برنامه ریزی تکنولوژی است. پیش بینی تکنولوژی تصاویری از آینده برای ما فراهم می آورد که بتوان فعالیتهای حال را در موقعیت های آینده هدایت کرد. تعاریف مختلفی برای پیش بینی تکنولوژی ذکر گردیده است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:
– پیش‌بینی تکنولوژی تلاشی برای به تصویر کشاندن قابلیت های تکنولوژیک و پیش‌بینی اختراعات و توزیع نوآوری های تکنولوژیکی در طول زمان است. پیش‌بینی تکنولوژی شامل مجموعه‌ای از فرآیندهای فرمولی شده برای مطالعه آینده تکنولوژی است که معلول پیشرفت در علوم و تغییرات اجتماعی است.
– پیش‌بینی تکنولوژی به عنوان ابزاری در برنامه‌ریزی تکنولوژی، برای شناسایی جریان احتمالی حوادث تکنولوژیک در آینده به کار می‌رود تا امکان انتخاب مناسب تکنولوژی‌های آینده را فراهم آورد.
– پیش‌بینی تکنولوژی به مدیران کمک می‌کند که تشخیص دهند چگونه قابلیت تکنولوژیک در طول زمان رشد می‌کند و چگونه تکنولوژی رقیب ظاهر شده، رشد و انتشار می‌یابد و جایگزین تکنولوژی قدیمی می‌گردد.

فهرست مطالب:
مقدمه
برنامه ریزی تکنولوژی
تعریف پیش‌بینی تکنولوژی
عناصر پیش‌بینی تکنولوژی
منابع خطا در پیش‌بینی تکنولوژی
ویژگی های یک پیش بینی خوب
روش های پیش‌بینی تکنولوژی
انتخاب روش مناسب برای پیش‌بینی تکنولوژی
چرخه‌ی عمر فناوری
نوع برخورد با فناوری در هر مرحله از چرخه‌ی عمر
تعیین وضعیت فناوری در چرخه‌ی عمر
نتیجه گیری
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 12

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط