صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » زمین شناسی  »  مقاله کانیهای سیلیکاته

مقاله کانیهای سیلیکاته

دانلود مقاله زمین شناسی مقاله کانیهای سیلیکاته مقاله تحقیق طبقه بندی کانیهای سیلیکاته انواع کانیهای سیلیکاته دانلود کانیهای سیلیکاته کانیهای غیر سیلیکاته انواع کانیهای غیر سیلیکاته کانی های سیلیکاته کانی های غیر سیلیکاته کانی شناسی سیلیکاته کانی شناسی غیر سیلیکاته مقاله زمین شناسی مهندسی مقاله زمین شناسی صحرایی دانلود مقاله زمین شناسی

Silicate minerals

 

کانی‌های سیلیکاته
از ترکیب شدن سیلیسیم، اکسیژن و یک یا چندفلز به دست می‌آیند و به دو دستهٔ سیلیکات‌های تیره(دارای آهن و منیزیم) و سیلیکات‌های روشن (بدون آهن و منیزیم) تقسیم می‌شود. الیوین، پیروکسین، آمفیبول، میکای‌سیاه، تورمالین، تالک، سرپانتین و آزبست، نمونه‌هایی از دستهٔ نخست و کوارتز، فلدسپات، میکای سفید و کائولینیت، نمونه‌هایی از دستهٔ دوم هستند.
کوچکترین واحد سازندهٔ سیلیکات‌ها به شکل یک هرم چهارضلعی است که سطوح آن را مثلث‌های متساوی الاضلاع تشکیل می‌دهند.
این بنیان‌های چهاروجهی سیلیکات، بار الکتریکی منفی دارند و باید یکدیگر را دفع کنند ولی در ساختمان بلورین کانی‌ها، این بنیان‌ها به و سیلهٔ یون‌های مثبتی چون آلومینیم، آهن، منیزیم و … طوری به یکدیگر پیوند داده شده‌اند که واحد سازندهٔ بلوری در مجموع دارای بار خنثی است. یون‌های پیوند دهندهٔ بنیان‌ها دارای اندازه و بار الکتریکی متفاوتند.
به طور کلی یون‌های تقریباً هم‌اندازه می‌توانند جانشین یکدیگر شوند (آهن و منیزیم که شعاع یونی نزدیک به هم دارند با سدیم و کلسیم که جای یکدیگر را در ساختمان بلورین کانی اشغال می‌کنند) این وضع تغییر مهمی را در ساختمان کانی به وجود نمی‌آورد. جدای از دسته‌بندی کانی‌ها بر اساس رنگ و تیرگی یا روشنی آن‌ها، کانی‌های سیلیکاتی براساس ساختار بلوریشان به ۶ زیرشاخه تقسیم می‌شوند.

فهرست
کانی‌های سیلیکاته
خانواده پیروکسن
سیلیکات‌های زنجیره‌ای مضاعف
خانواده کانی‌های رسی
خانواده اسکاپولیت
کانیهای قیمتی
پیروکسنها
کانی شناسی
اینوسیلیکات ها
سیکلوسیلیکات ها
نزوسیلیکات ها
منبع


تعداد صفحات : 47 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود