مقاله معماری معاصر بررسی آثار کامران دیبا

مقاله معماری معاصر بررسی آثار کامران دیبا آثار مهندس کامران دیبا دانلود آثار کامران دیبا آثار معماری کامران دیبا کارهای معماری کامران دیبا سبک معماری کامران دیبا معماری کامران دیبا بیوگرافی کامران دیبا شوشتر نو کامران دیبا زندگی نامه کامران دیبا نمازخانه کامران دیبا شهر جدید شوشتر کامران دیبا کامران دیبا بی بی سی

 

kamran-diba

 

مقاله معماری معاصر بررسی آثار کامران دیبا؛ موزه هنرهای معاصر ، فرهنگسرای نیاوران ، پارک شفق یا به گفته خود او پارک یوسف آباد ، برخی بناهای دانشگاه جندی شاپور ، شهر جدید شوشتر و … که در یک دوره ۱۲ ساله ( از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ ) طراحی و اجرا شده اند.

 

بیو گرافی :
کامران دیبا در سال۱۹۳۷ متولد شد.فارغ التحصیل رشته معماریدانشگاه هاروارد واشنگتن در سال ۱۹۶۹ می باشد. 
کامران دیبا در معماری معاصر ایران نامی آشنا و معتبر است. آثار او در ایران و تهران پرشمار نیستند، اما حضوری بارزو چشمگیر داشته و دارند :
موزه هنرهای معاصر ، فرهنگسرای نیاوران ، پارک شفق یا به گفته خود او پارک یوسف آباد ، برخی بناهای دانشگاه جندی شاپور ، شهر جدید شوشتر و … که در یک دوره ۱۲ ساله ( از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ ) طراحی و اجرا شده اند. او در مدت اقامتش درایران به عنوان معمار ، مدرس دانشگاه ، نقاش و سازمانده برنامه های اجتماعی فعالیت داشت. علاقه واقعی او به گفته خودش طراحی شهری بود و تنها در سالهای آخر کارحرفه ایش در ایران ، پس از جستجوهای بسیار شانس با او یاری کرد و امکان طراحی شهرک شوشتر نو را یافت که برنده جایزه معماری آقاخان شد و در نمایشگاه آثار معماری و شهرسازی قرن بیستم ، که به مناسبت فرارسیدن سال ۲۰۰۰ در لوس آنجلس بر گزار شد ، به عنوان طرح برگزیده در مجموعه آثار معماری و شهرسازی جهان به نمایش گذاشته شد. 
پیش از پرداختن به نقد آثار کامران دیبا ، که از زمره برجسته ترین نمایندگان معماری معاصر ایران است ، به برخی از وجوه کار حرفه ای او می پردازیم که بر اساس گفتگو با او بررسی مطالب منتشره درباره کارهایش تنظیم شده است.

 

تعداد صفحات: ۲۷

حجم فایل:۱,۴۵۰ کیلوبایت


فرمت فایل: doc

تعداد صفحات:

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط