صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  مقاله عوامل موثر در اشتغال و بیکاری در جامعه ایران

مقاله عوامل موثر در اشتغال و بیکاری در جامعه ایران

دانلود مقاله عوامل موثر در اشتغال و بیکاری در جامعه ایران مقاله عوامل موثر در اشتغال کشور تحقیق عوامل موثر در اشتغال زنان عوامل موثر بر ایجاد اشتغال در کشور عوامل موثر در اشتغال زایی عوامل موثر در ایجاد اشتغال مقاله اشتغال و بیکاری مقاله اشتغال و کارآفرینی مقاله در مورد اشتغال و بیکاری تعریف اشتغال و بیکاری اشتغال و بیکاری در اقتصاد ایران مقاله در مورد تورم و بیکاری

Project factors affecting employment and unemployment in Iran

 

دانلود مقاله اقتصاد و علوم اجتماعی، عوامل موثر در اشتغال و بیکاری در جامعه ایران،

مقدمه:
یکی از مهمترین مباحث در کشورهای در حال توسعه توسعه یافته و یا جوامع بشری جهان امروز مسئله مبادرت ورزیدن به کاری مفید و سازنده برای افرادآن جامعه است. شغل مرتبط با توانایی ها و استعدادهای ذاتی هر فرد امری است که هر شخص لزوما با آن در زندگی روزمره اش مواجه خواهد شد.
اما مشکل زمانی به وجود میاید که فرد شغل دلخواه خود را پیدا نکند و به او لفظ بیکار تعلق گیرد.
بیکاری یکی ازمعضلات کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران می باشد.
بدون شک در همه کشورها مسئله اشتغال از مهمترین اهداف برنامه ریزیهای توسعه به شمار میرود بطوریکه می توان گفت هیچ برنامه ای بدون توجه به مسئله اشتغال نمی تواند نتیجه مطمئنی را به همراه داشته باشد. اصولاً ایجاد اشتغال وحل مسئله بیکاری بهترین پشتوانه برای اجرا و پیشبرد دیگر اهداف برنامه ریزیها به حساب می آیدو معمولاً دولتها و نظامهایی در برنامه های خود موفق ترخواهند بودکه بتوانند مسئله اشتغال را به خوبی حل و فصل کنند چرا که افراد بدون داشتن شغل ودرآمد فرصتی برای پرداختن به دیگر مسائل نخواهند داشت.
امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی وتغییرات جمعیتی از جمله افزایش جمعیت تحصیل کرده، مسئله اشتغال به یک مسئله کاملا تخصصی تبدیل شده و نظامهای سیاسی واقتصادی را با چالشهای جدید وجدی روبرو ساخته است. بطوریکه در اکثر کشورهای درحال توسعه و از جمله ایران این مسئله بصورت یک معضل بزرگ و اساسی درآمده است.
عوامل متعددی روی “مسئله اشتغال “تاثیر گذار بوده ویا از آن تاثیر می پذیرند.داشتن فرصتهای شغلی مناسب نیازمند اقتصادی پویا و کارآمد، زیر ساختهای مناسب ، سیستم آموزشی کارآمد، اشاعه فرهنگ کارو… می باشد .
ضمن آنکه نمی توان از عواملی همچون مسائل بین المللی، جریانهای سیاسی، اعتقادات ومسائل فرهنگی برروی آن چشم پوشی نمود همچنین نمی توان مسئله اشتغال را تنها به دولت محصورومحدود نمود  بلکه حل معضل بیکاری نیازمند عزم ملی در ابعادمختلف می باشد.
دراین تحقیق سعی شده عوامل اشتغال وبیکاری به خصوص قشر تحصیل کرده درکشور مورد بررسی قراربگیرد ، سپس در قسمت آخراشتغال و بیکاری دراستان یزد توسط مقاله ای که سازمان مدیریت دراختیار ما گذاشته مورد بررسی قرار گرفته است.فهرست مطالب:

مقدمه
اشتغال وبیکاری وکشورهای درحال توسعه
تعریف بیکاری و انواع آن
ضرورت نگرش نو به مفهوم اشتغال
ابهام ذهنی بودن مفهوم کنونی اشتغال
نتایج ابهام مفهوم اشتغال
نگرشی به مفهوم جدید اشتغال
عوامل موثر بر آرزوهای شغلی
آموزش و اشتغال
چالشهای اشتغال فارغ التحصیلا ن کشور
تحولات اشتغال بر اساس تخصص
توزیع شاغلان درسال ۱۳۷۵به تفکیک سطوح تحصیلی
مسائل اشتغال زنان در ایران
نظریه های تفاوت اشتغال زنان ومردان
سهم زنان دراشتغال ایران
علل بیکاری
آسیب های ناشی ازعدم وجود شغل
تحولات اشتغال وبیکاری
تحولات بیکاری
وضعیت فعلی اشتغال وبیکاری درکشور
بیکاری در استان یزد
بررسی و تحلیل روند تغییرات نرخ فعالیت و بیکاری استان طی دوره ۸۱ – ۱۳۷۵

تعداد صفحات : 116 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,