صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله طراحی وب سرویس

دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان مقاله طراحی وب سرویس در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۵۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله طراحی وب سرویس

مقاله طراحی وب سرویس

دانلود مقاله طراحی وب سرویس
web service چیست ؟
برای ساده کردن پردازش ها برنامه های غیر متمرکز ( Enterprise ) باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و از داده های اشتراکی یکدیگر استفاده کنند . قبلا ً این کار بوسیله ابداع استاندارد های خصوصی و فرمت داده ها به شکل مورد نیاز هر برنامه انجام می شد . اما دنیای وب و XML ( تکنولوژی آزاد برای انتقال دیتا ) انتقال اطلاعات بین سیستم ها را افزایش داد . وب سرویس ها در واقع نرم افزارهایی هستند که از XML برای انتقال اطلاعات بین نرم افزارهای دیگر از طریق پروتوکول های معمول اینترنتی استفاده می کنند . به شکل ساده یک وب سرویس از طریق وب اعمالی را انجام می دهد (توابع یا سابروتین ها ) و نتایج را به برنامه دیگری می فرستد . این یعنی برنامه ای در یک کامپیوتر در حال اجراست ، اطلاعاتی را به کامپیوتری می فرستد و از آن درخواست جواب می کند ، برنامه ای که در آن کامپیوتر دوم است کارهای خواسته شده را انجام می دهد و نتیجه را بر روی ساختارهای اینترنتی به برنامه اول بر می گرداند . وب سرویس ها می توانند از پروتکول های زیادی در اینترنت استفاده کنند .

در سیستم های قدیمی تر و حتی شاید در بیش از نود درصد سیتم های فعلی, اصول client – server – programing بر مبنای request – response از طریق یک سری port ها , protocol ها واستانداردهای مشخص browser ها نهاده شده است . بدین ترتیب که درخواست شما از طریق یک browser به server ارسال می گردد web server آن را بنا به نیاز بهapplication Server واگذار می کند . app server آن را پردازش می کند و از طریق web server ان را به client بر می گرداند . مثلا اگر درخواست شما یک request به صفحات دینامیکی مثل .NETیا PHP باشد web server که در اینجا یک IIS یا Apacheمی باشد request را به app server واگذار می کند که پس از تفسیر , این اطلاعات به فرمت html در اختیار client قرار می گیرد . این سیستم جوابگوی بسیاری از نیازها نیست برای مثال request ها فقط از طریق browser ها انجام می شود ویا همه

اطلاعات روی یک server ویا روی سرورهای تحت اختیار موجود می باشد که این در عمل ممکن نیست بسیاری ازبرنامه ها تنها روی بعضی از سرورها قرار دارند وامکان دسترسی با نصب آنها روی سرورهای دیگر نیست به علاوه به دلیل مشکلات امنیتی نمی توان به همه اجازه ی

دسترسی به database ها را داد و از همه مهمتر برنامه های تحت سرور هر کدام در یک platform و با زبانی خاص نوشته شده اند که امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

با ایجاد وسایل گوناگون مثل pda ها , گوشی های تلفن , تلویزیون ها ی دیجیتال و … که قابلیت اتصال به شبکه را دارا هستند و همچنین نیاز application های desktopبرای ارتباط با سرور این نیاز بیشتر احساس شد که با شکل گیری plattform های بسیار قوی مانند J2EE درسمت سرور اصول web – services رقم زده شد.

یک وب سرویس نوعی کامپوننت تحت وب است که به application هایی که از ان استفاده می کنند این امکان را می دهد تا بتوانند از متدهای این وب سرویس استفاده کنند بهتر است وب سرویس را با یک مثال توضیح دهم :

فرض کنید شما در وب سرویس خود می خواهید آب و هوای مناطق جغرافیای مختلف را داشته باشید برای پیاده سازی چنین کاری شما دو روش در پیش دارید خودتان وضعیت آب وهواهای مختلف را از سایت های گوناگون جمع اوری ور در web application خود قرار دهید یا از یک وب سرویس که اب و هوای مناطق مختلف را می دهد استفاده کنید البته وب سرویس ها توانایی های بسیار گسترده ای در ارتباط با data base ها دارند که بعدا به ان خواهیم پرداخ

فهرست مطالب مقاله طراحی وب سرویس
فصل اول ( مقدمه )
web service ۱-۱ چیست ؟ ۵
۲-۱ مزیت های استفاده از وب سرویس ها ۶
۱-۳ مفاهیم کاربردی در وب سرویس ها ۸
۱- ۳- ۱ XML یا Extensible Mark Up Language ۸
۲- ۳- ۱ SOAP یا Simple Object Access Protocol ۱۰
۱ -۳ -۳ WSDL یا Web Services Descrition Language ۱۲
UDDI ۱- ۳ – ۴ یا Universal Description Discovery Integration ۱۴
۱-۴ خلاصه ی فصل اول ۱۵
فصل دوم (ابزارهای لازم )
۲-۱ .Net Frame Work ۱۷
۲-۲ مراحل نصب Micro Soft . Net Frame Work ۱۹
۲-۳ ایجاد یک سرور مجازی IIS ۲۰
۲-۴ نصب ویژوال استودیو ۲۰۰۵ ۲۲
۲-۵ نصب Sql Server 2005 ۲۶
۲-۶ خلاصه ی فصل دوم ۲۷
فصل سوم (طراحی و پیاده سازی وب سرویس )
۱- ۳ وظیفه ی وب سرویس ۲۸
۲- ۳ سایت اصلی مقاله یا Book Web Service ۲۹
۳ – ۳ وب سرویس سرویس دهنده / سرویس گیرنده ۳۴
۴ – ۳ تنظیمات IIS برای اجرای برنامه ۴۰
۵- ۳ خلاصه ی فصل سوم ۴۵
فصل چهارم (پیشنهادات برای آینده ی وب سرویس)
۴-۱ توسعه ی یک وب سرویس امن ۴۶
۴-۱-۲ معرفی مدل امنیتی ۴۶
۴-۱-۳ تهدید های شناخته شده توسط RupSec ۴۷
۴-۱- ۴ راه حل های امنیتی پیشنهادی RupSec ۴۸
۴ -۳ خلاصه فصل چهارم ۴۹
ضمیمه ی فصل ۴ – کاربرد فناوری ajax در وب سرویس ۵۰
فهرست منابع ۵۴


تعداد صفحات : 53 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود