مقاله خواص درمانی کانیها و سنگها

دانلود مقاله مقاله خواص درمانی کانیها و سنگها تحقیق خواص درمانی کانیها خواص دارویی کانیها خواص درمانی سنگهای قیمتی تاریخچه سنگ درمانی خواص درمانی سنگهای ماه تولد خواص سحری و درمانی سنگها دانلود کتاب خواص درمانی سنگها مقاله سنگها مقاله سنگهای دگرگونی سنگهایی که خاصیت درمانی دارند اثرات درمانی سنگهای قیمتی خواص درمانی سنگهای قیمتی

Project therapeutic properties of minerals and rocks

 

مقدمه:

سنگ درمانی که از دیرباز در زمره درمانهای طبیعی بوده، امروزه تحت نام (gem therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بندی می شود. استفاده از خواص درمانی سنگهای نیمه قیمتی . گوهرها بر خلاف استقبال گسترده مردم جهان طی سالهای اخیر، موضوع جدیدی نیست، بلکه هزاران سال قدمت دارد. شواهد کاربرد سنگهای طبیعی برای درمان بیماریهای مختلف در قدیمی ترین تمدنهای بشری به چشم می خورد. بر اساس این شواهد، در طول تاریخ از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برای مقاصد درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی استفاده می شده است. قدیمی ترین گزارشها در مورد خواص درمانی گوهرها به هزاره ۴ پیش از میلاد باز می گردد. چنین به نظر می رسد که کتیبه های سومری و متون علوم ودایی مربوط به هند باستان، کهن ترین آثار بر جای مانده از این دانش قدیمی می باشند. در طب سنتی هند (آیورادا)، دستورات دقیقی در مورد تهیه پودر، خمیر و الگریز با سنگهای شفا بخش وجود دارد. متون و دستورات این طب تا به امروز حفظ شده و توسط پزشکان آن در سراسر دنیا و بخصوص در آمریکا، اروپا و هند بکار گرفته می شود. در چین باستان نیز درمانگران از خواص ارتعاشی سنگها آگاه بوده اند. کتاب امپراطور زرد (حدود ۵۰۰ سال قبل) که توسط پی یو نگاشته شده دارای توضیحات فراوانی در مورد گوهرها و تاثیر آنها بر بدن انسان است. امروزه نیز کشور چین یکی از بزرگترین عرضه کنندگان گوهرها و سنگهای شفابخش در سراسر دنیاست. ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگهای شفابخش صحبت کرده است. رومیان نیز تحت تاثیر آموزه های یونان و سایر تمدنهای باستانی، همواره سنگهای صیقل داده شده را برای رفع بیماری و بدشانسی با خود حمل کرده و در جنگ ها در زره و سپر و شمشیر خود از آنها استفاده می کردند.

فهرست مطالب:
تاریخچه سنگ درمانی
خواص سحری درمانی سنگها
درمان دردها با سنگ شفا بخش
نحوه شارژ سنگ های درمانی
نحوه استفاده از سنگ های درمانی
تاثیر سنگهای قیمتی در درمان بیماریهای جسمی
۱- یاقوت کبود
۲- کهربا
۳- فیروزه
۴- آکومارین
۵- یشم
۶- آوانتورین
۷- پریدوت
۸- زیرکن
۹- یاقوت
۱۰- کریستال سنگ
۱۱- عقیق سرخ (آگات)
۱۲- زمرد
۱۳- لاجورد
۱۴- کلسدونی
۱۵- گارنت
۱۶-رز کوارتز
۱۷- آمیتیست
۱۸- الماس
۱۹- مالاکیت
۲۰- تورمالین
۲۱- انیکس
۲۲- کریزوپراز
۲۳- رودوکروسیت
۲۴- سنگ ماه


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 9

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط