صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » گردشگری و توریسم  »  مقاله اقامتگاه تفریحی و گردشگری لاوین

مقاله اقامتگاه تفریحی و گردشگری لاوین

دانلود تحقیق و مقالات گردشگری و توریسم با عنوان دانلود مقاله اقامتگاه تفریحی و گردشگری لاوین در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله اقامتگاه تفریحی و گردشگری لاوین

مقاله اقامتگاه تفریحی و گردشگری لاوین
نقش و اهمیت گردشگری
گردشگری ، سیاحت یا توریسم بطورکلی بعنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته میشود.هر چند که در سالهای اخیر شامل هر گونه مسافرتی میشود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج میشود. به کسی که گردش گری میکند گردشگر، سیاح یا توریست گفته میشود.واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند . از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی تر شد ، این امر ممکن شد . اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. گردشگری سازمان یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.
گردشگری الزاما با هزینه هایی همراه است ، مثل هزینه غذا ، هزینه اقامت ، هزینه تفریحات ، حمل ونقل و ….. که باعث رونق اقتصادی میشود. با توسعه فعالیت گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال نیز فراهم میشود و این امر برای مناطقی که با جمعیت و متقاضی کار روبرو هستند بسیار مفید است . از هر ۱۰ نفر گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد می کردد. گردشگری تفریحی رایج ترین نوع گردشگری در جهان می باشد.

کار فرما و مجری طرح:
دکتر کیهان قدیمی

محل و مساحت اجرای طرح:
محل اجرای طرح در روستای کذرج از توابع بخش کندوان شهرستان میانه واقع شده است . محل در فاصله ۲۲ کیلو متری شمال شهر میانه قرار دارد. مساحت اجرای طرح برابر کرووکی ضمیمه ۲۱۳۷۲متر مربع با حدود اربعه مشخص میباشد. محل مورد نظر با سد خاکی کذرج ۱۰۰ متر فاصله دارد.

تشریح از فرآیند طرح:
روند ماشینی شدن جوامع و گسترش روز افزون صنایع و واحدهای صنعتی و پیچیدگی ناشی از رفتارهای صنعتی ، انسان امروزی را شدیدا در محاصره خود در آورده است . تحولات در عرصه صنعت و مکانیزاسیون باعث افزایش ناهنجاریها ی رفتاری در جامعه گردیده است . حرکت ، رفت و برگشت و صرف زمان بین محل کار و خانه و گاها افزایش ساعات کار بدلیل جبران بخشی از هزینه های زندگی ، موجب افزایش فشار های روحی و جسمی و اجتماعی شده است .بطوریکه امروزه استرس و نگرانیهای روحی یکی از شایع ترین بیاریها در جامعه میباشد. لذا به منظور کاهش از فشارها و نگرانیها لزوم احداث مراکز اقامتی و تفریحی احساس میگردد تا افراد با استفاده از مراکز فوق در ایام هفته ، ماه و سال و اقامت در آن محلها بتوانند به دور از هیاهو و زندگی ماشینی و با الفت گرفتن با طبیعت در جهت تقویت اعصاب و تجدید قوای جسمی مبادرت نموده تا از طریق فوق در بهبود شرایط زندگی و افزایش بهره وری وراندمان کار در محیط های اداری و صنعتی و اجتماعی موثر واقع شوند.

فاز بندی کلی و زمان بندی اجرای طرح در فاز ساخت و بهره برداری:
زمان بندی اجرای طرح در ۲ بخش قابل بررسی است :
۱-اقدامات مربوط به سرمایه گذار:
با توجه باینکه زمین لازم جهت اجرای طرح به مساحت ۲۱۳۵۷متر مربع آماده میباشد ، لذا به منظور تسهیل و سرعت عمل در اجرا در نظر است از کانکس های پیش ساخته در ابعاد معین استفاده گردد . با در نظر گرفتن آماده بودن کانکس ،لذا جهت اجرای فونداسیون مدت ۶ ماه زمان در فاز استقرار کانکس ها پیش بینی میشود.
۲-اقدامات مربوط به بخش دولتی:
در خصوص فوق اگر چنانچه ادارات ذی ربط در موضوع همکاری لازم را معمول نمایند و از تعلل و اتلاف وقت بد لیل بوروکراسی اداری امتناع نمایند و نسبت به تحقق در خواست شامل تامین برق ، گازو … در مدت زمان لازم اقدام نمایند پیش بینی میشود طرح ظرف مدت یکسال در فاز ساخت تکمیل و به مرحله بهره برداری کامل برسد .


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود