صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم 72 اسلاید
پاورپوینت معماری همساز با اقلیم دارای ۷۲ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید.
رابطه اقلیم و انسان همانند رابطه گهواره با نوزاد می باشد. با توجه به شرایط گهواره یعنی اینکه گرم و لطیف باشد و بستری مناسب برای نوزاد فراهم آورد نوزاد با آرامش و در سلامتی پرورش خواهد یافت. به عبارت دیگر انسان خواه ناخواه تحت شرایط اقلیمی محیط پیرامون خود قرار می گیرد و این اقلیم است که نوع معیشت و راه تامین نیازهای وی را معین می نماید. بعنوان مثال فردی که در ارتفاعات بسیار بالای کوههای آند زندگی می کند نسبت به فردی که در جلگه های پست آسیای جنوب شرقی زندگی می کند از اقلیم متفاوتی برخوردار است فرد نخست تحت تاثیر فشار کم هواست. فشار هوایی که در حالت عادی می تواند به قیمت جان یک فرد تازه وارد تمام شود.
در صورتی که فرد دوم در ارتفاع پایینتر از سطح دریای آزاد زندگی می کند و یا مثال ملموس تر دیگر اینکه فردی که در مناطق مرکزی ایران مثلا یزد زندگی می کند نسبت به فردی که در شمال و در سواحل جلگه ای گیلان زندگی می کند از اقلیم متفاوتی برخوردار است و به گونه ای متفاوت باید با اقلیم محل زندگی خود دست و پنجه نرم کند لذا کلا شیوه معیشت و حتی فیزیک بدنی این دو فرد نیز با هم متفاوت خواهد بود فرد اول به دلیل در امان ماندن از گرمای شدید تابستان مجبور به استفاده از بادگیر برای خنک کردن محل زندگی خود خواهد بود در صورتی که فرد دوم برای در امان ماندن از بارشهای شدید گیلان مجبور به استفاده از سقفهای شیروانی در بنا های خود خواهد بود . اقلیم عاملی است که بر تمامی اشیاء و فعالیتهای بشر تاثیر می گذارد در مقابل انسان نیز همواره باید اطلاعاتی در مورد اقلیم داشته باشد تا در برخورد با آن قادر به تصمیم گیری باشد. از روزی که بشر پا بر کره خاکی نهاد بطور اجتناب ناپذیری تحت تاثیر اقلیم بوده امروزه نیز با پیشرفتهای تمدن بشری لزوم مطالعه تاثیرات اقلیم بر روی زندگی و معیشت بشر بسیار احساس می شود که این ضرورت، باعث بوجود آمدن اقلیم شناسی و اقلیم شناسی کاربردی بصورت یک رشته علمی بسیار مهم شده است.

فهرست:
مقدمه
تعریف محدوده آسایش انسان و تاثیر اقلیم برآن
اقلیم شناسی
عوامل تشکیل دهنده اقلیم
تقسیم بندی اقلیمی
مقیاس های اقلیمی
اقلیم و معماری
عناصر معماری همساز با اقلیم


تعداد صفحات : 72 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود