صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی  »  پاورپوینت مشارکت و تعلیم و تربیت ۱۳ اسلاید

پاورپوینت مشارکت و تعلیم و تربیت ۱۳ اسلاید

دانلود پاورپوینت مشارکت و تعلیم و تربیت ۱۳ اسلاید PowerPoint ppt
تجربیات در بافت اجتماعی،مکانیزم مهمی را برای رشد تفکر دانش آموزان فراهم می کند
از طرفی هنگام کار با یکدیگر انرژی جمعی به وجود می آوریم که آن را جمع افزایی (Synergy) می نامند. الگوهای اجتماعی تدریس برای برخورداری از مزیت این پدیده توسط ایجاد جمعهای یادگیری به وجود آمده است یکی از الگوهای یادگیری مشارکتی سکوسازی (Scaffolding)می باشد.سکو سازی ایده‌ای است که اولین بار توسط وود، برونر، بس به کار برده شد و استعاره‌ای است که از حرفـه ساختمان سازی به عاریت گرفته شده است. داربست یا سکو دراطراف خانه برپا می‌شود تا از کارگران در هنگام ساخت یا تعمیرخانه حفاظت کند.

چارچوب‌ یا سکو در تعلیم وتربیت توسط معلم به منظور حمایت کودک در فرایند یادگیری است که بر اساس مفهوم منطقـه تقریبی رشد (Zone of proximal development) به وجود آمده است.
آمـــوزش
یادگیــریم
شارکت و ارتباط

سکوها
سکوهای شناختی را ساختارهایی می‌داند که فرآیند ذهنی را جهت می‌دهد. سکوها عبارتند از ابزارها، راهبردها یا راهنمایی که دانش‌آموزان را در دست ‌یابی به سطوح بالاتر فهم و دانش شان کمک می کند و با نداشتن این نشانه‌ها مطالب فراتر از دست‌یابی‌شان است. سکوها به عنوان ابزار آموزشـی با ارزش شناخته شده‌اند ودرافزایش عملکرد دانش‌آموزان نقش دارند سازنده‌های ترسیمی سکوهایی در قالب تصاویر، دیاگرام یا چارتهایی که تفکر یادگیرنده را هدایت می‌کند می‌باشد . سکوها را به دو دسته تحت عنوان مفهومی و راهبردی طبقه‌بندی کرده‌اند. سکوهای مفهومی یادگیرنده را در آنچه که در طی فرایند حل مسأله در نظر دارد از طریق نشانه‌ها و علائم هدایت می‌کندو سکوهای راهبردی پند و اندرزهایی از متخصصین را جهت کمک به تحلیل و دست‌یابی به تکلیف فراهم می‌آورند


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود