پاورپوینت سیستم آبیاری سنتر پیوت ۱۴ اسلاید

PowerPoint Center Pivot Irrigation System

دانلود پاورپوینت سیستم آبیاری سنتر پیوت ۱۴ اسلاید

سنتر پیوت یکی از پیشرفته ترین دستگاه های آبیاری بارانی است . استفاده از این دستگاه ها برای آبیاری مزارع سابقه ای حدود ۵۰ سال در دنیا دارد . در این سیستم ها یک دکل مرکزی در وسط مزرعه نصب شده ومجموعه اسپن ها حول آن در یک مسیر دایره و یا نیم دایره دوران می کنند در انتهای هر اسپن یک برج وجود دارد . هر برج دارای یک الکتروموتور ، دو گیربکس و دو چرخ در طرفین خود می باشد . اسپن ها در سه اندازه ۴۹ ، ۵۵ و۶۱ متر موجودند . بر روی هر برج سیستم کنترل کننده ای وجود دارد که حرکت برج مربوطه را کنترل کرده و سبب می شود تا کل دستگاه همواره در یک خط مستقیم حرکت نماید .

سیستم های سنتر پیوت در اندازه های مختلف از ۶۰ تا ۶۰۰ متر موجود می باشند و می توانند مزارعی با مساحت یک تا ۱۰۰ هکتار را آبیاری کنند . سرعت گردش یک دور دستگاه بین ۶ ساعت تا ۱۲ شبانه روز (۲۸۸ ساعت ) قابل تنظیم بوده که می توان با توجه به نوع محصول ، مقدار آب موجود در مزرعه و مساحت مزرعه ، دستگاه را طوری تنظیم نمود که دقیقا به اندازه نیاز آبی گیاه آبیاری انجام گیرد .

ویژگیهای سیستم آبیاری سنتر پیوت
افزایش راندمان آبیاری تا حدود ۹۰ درصد
با استفاده از سنترپیوت در مصرف آب صرفه جویی شده و این صرفه جویی گاهی به یک سوم نیز می رسد .با افزایش راندمان آبیاری ، سطح زیر کشت نیز به همان نسبت افزایش یافته و در نتیجه درامد زارع بالا خواهد رفت .
یکنواختی آبیاری
سنترپیوت آب را بطور یکسان در تمام نقاط مزرعه پخش می کند در نتیجه محصول در تمام نقاط مزرعه بطور یکنواخت رشد کرده و عملکرد آن در هر هکتار افزایش می یابد .

کاهش هزینه های کارگری
نیاز کارگری دستگاه خیلی پایین است بطوریکه حتی یک نفر می تواند چند دستگاه را همزمان مدیریت نماید . استفاده از سنترپیوت به اندازه ای راحت و آسان است که یک نفر با تحصیلات ابتدایی می تواند پس از دیدن آموزش های لازم ، براحتی دستگاه را راه اندازی نماید .
عدم نیاز به تسطیع اراضی
سنترپیوت توانایی بالا رفتن از عوارض زمین رادارد بنابر این نیازی به تسطیح مزرعه نیست .
قابلیت کاربرد مواد شیمیایی همراه با آبیاری
با توجه به این که این سیستم دارای مخزن ، همزن و پمپ تزریق مواد شیمیایی می باشد ، با استفاده از آن می توان عملیات کود پاشی و سمپاشی را بطور همزمان با آبیاری و در حداقل زمان انجام داد .


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 14

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط