صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » حسابداری  »  پاورپوینت روشهای طبقه بندی در آمدها و هزینه ها

پاورپوینت روشهای طبقه بندی در آمدها و هزینه ها

دانلود پاورپوینت روشهای طبقه بندی در آمدها و هزینه ها
مقدمه
بسیاری از تصمیمات مدیریت مرتبط با درک و شناخت درآمد و هزینه است که امکان کنترل و مدیریت درآمد و هزینه را فراهم مینماید و در این راستا جهت تحقق آن ،یکی از مهمترین اهداف مدیریت یعنی تدارک اطلاعات لازم جهت کنترل عملیات ، تلاش میشود نسبت به مفهوم درآمد و هزینه شناخت کافی بدست آید و گزارشهای تفضیلی مرتبط با درآمدها و هزینه ها جهت مدیریت فراهم شود.بنابراین به منظور درک بهتر مفهوم درآمد و هزینه ارائه طبقه بندی منطقی ضروری است به طوریکه در این راستا بخشی از اهداف مورد نظر مفهوم پیدا کرده و تحقق می یابد.

تعاریف
هزینه
جهت هزینه ها تعاریف مختلفی عنوان گردیده است:
در حسابداری مالی :هزینه به عنوان یک معیار اندازه گیری قابل سنجش به پول یا به عبارتی منابع استفاده شده برای بعضی از مقاصد است .
حسابداری مدیریت:عبارت است از منابع استفاده شده در مقابل مقاصد مختلف و متنوع
بنابراین جهت مقاصد مختلف تعریف هزینه ها متفاوت است.به عبارتی تفاوت در انواع هزینه ها را باید در مقاصد مختلف جستجو نمود.بعضی از هزینه ها برای ارزیابی موجودیها و تعیین سود مفید و ضروری است و بعضی برای برنامه ریزی،بودجه بندی و کنترل هزینه سودمند هستند و دسته دیگر از هزینه هابرای تصمیمات کوتاه مدت و بلند مدت مفید خواهد بود

در آمد:
جریان پول یا کالا که در دوره زمانی معینی به یک فرد یا گروهی از افراد یا یک بنگاه یا یک اقتصاد تعلق میگیرد. درآمد ممکن است از محل عرضه عوامل تولید سر چشمه گرفته باشد مانند دستمزد،بهره،سود،اجاره و یا حاصل دریافت یک هدیه و بهره مندی از یک پرداخت انتقالی باشد . درآمد میتواند به صورت پولی باشد یا جنسی مانند استفاده رایگان از اتومبیل یک شرکت . ویژگی اصلی درآمد آن است که به شکل یک جریان نصیب یک واحد اقتصادی می گردد.

طبقه بندی استاندارد برای درآمد و هزینه ها
درآمددر سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی بر اساس منبع و ماهیت آنها و بر اساس حسابهای مستقل طبقه بندی میشوند
هزینه های سازمانهای مذکور نیز باید بر حسب انواع حسابهای مستقل ،فعالیتها،برنامه ها ،فصول و مواد هزینه طبقه بندی شوند.در تهیه و تنظیم بودجه ثبت حسابها و تهیه گزارشها ،صورتهای مالی هر حساب مستقل هر سازمان دولتی باید از طبقه بندی ها عناوین و سرفصلهای مشترک و یکنواخت استفاده کرد تا امکان مقایسه صورتهای مالی و گزارشهای مالی حسابداری دولتی با ارقام بر آوردی مندرج در بودجه مصوب به وجود آید.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود