صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه ۱۸ اسلاید

پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه ۱۸ اسلاید

دانلود پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه 18 اسلاید

دانلود پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه ۱۸ اسلاید
هندوانه :
هندوانه بذری مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بیشتر در این منطقه به صورت دیم و آبی کشت می شود . تخم هندوانه این منطقه معروف به تخم ژاپنی می باشد .

کاشت هندوانه در شرایط دیم :
کاشت هندوانه در شرایط دیم استان خراسان به علت اینکه از لحاظ آب و هوایی در منطقه نیمه خشک واقع شده است . کشت هندوانه بذری در استان خراسان از اواخر اردیبهشت ماه صورت می گیرد . بدین ترتیب که زمین شخم خورده و سپس با چند کارگر ماهر به روش سنتی بذر پاشی می شود . ( در شرایط دیم ) . بذر مصرف شده در کشت دیم حدود هکتاری ۵ کیلو گرم . داشت محصول فقط خاکدهی پای بوته و وجین علف هرز می باشد .

برداشت محصول :
زمان برداشت در اواخر شهریور صورت می گیرد و زمانی که تقریباً همه هندوانه های بذری از لحاظ رسیدگی تخم به حد خوب و عالی رسیده باشد برداشت شروع می شود .
برداشت سنتی : در این روش جمع آوری هندوانه توسط کارگر بود . به این صورت که هندوانه چیده شد . در یک محل جمع آوری و کارگران با دستها تخم را از هندوانه جدا می کنند و از معایب آن هزینه کارگر زیاد و برداشت کم ممحصول و در مقیاس زیاد توصیه نمی شود . و همچنین از لحاظ بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد . در روش سنتی در سطح بزرگ به علت تاخیر زیاد در برداشت تخم ، تخم هندوانه سبز شد . و گاهی مواقع طعم تلخی می گیرد .

فهرست مطالب
تاریخچه هندوانه
کشت هندوانه در شرایط دیم
زمان برداشت
برداشت به روش سنتی و معایب
روش ماشینی ( معایب و مزایا آن )
معرفی دستگاه
توصیه اقتصادی و قیمت محصول


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود