صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن

پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن

دانلود پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن ppt

دانلود پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن ppt

مقدمه :
تهیه نانوکامپیوزیت‌های منیزیم با دو روش اسیاب کردن مکانیکی و استفاده از امواج التراسونیک با شدت بالا مورد مطالعه قرار گرفته است. در روش اول از پودرهای فلزی آلومینیوم، منیزم و تیتانیم استفاده شده است که با تشکیل TiH2 توسط پلی اتیلن گلیکول نانو کامپیوزیتی با بازده استحکامی بالا و قابلیت کشیدگی مطلوب به دست می‌آید. در روش دوم تقویت‌کنندگی نانو ذرات SiC برای کامپیوزیت های منیزیم AZ910 و میزان پخش آن مورد بررسی قرار گرفته است.

– نانو کامپیوزیت‌های حاوی SiC دارای توزیع یکنواخت تروپخش بهتر ذرات هستند و از میزان سختی بیشتری برخوردارند. در این روش میزان جاذبه بین SiC و بست کامپیوزیت و همچنین بر همکنش امواج اولتراسونیگ با نانو ذرات مورد مطالعه قرار گرفته است.
– کامپیوزیت های با بستر فلزی کم وزن و سبک بوده و به علت قدرت استحکام و سختی بالا کاربردهای وسعی در صنایع خودرو و هوا فضا پیدا کرده است . لیکن این کاربردها به لحاظ کم بودن قابلیت کشیده شدن در این کامپیوزیت ها محدود شده است
– تبدیل کامپیوزیت به نانو کامپیوزیت سبب افزایش بازده استحکامی و رفع محدودیت مذکور می‌شود. از میان راه‌های متعددی که برای ساخت نانو کامپیوزیت پیشنهاد شده است دو روش اسیاب کردن مکانیکی و استفاده از روش امواج اولتراسونیک در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
– روش آسیاب کردن مکانیکی اقتصادی‌تر است و روش امواج التراسونیک خواص بهتری را تامین می‌کند. نانو کامپیوزیت‌های به دست آمده از روش‌های مذکور دارای خواص بهینه‌ای نظیر دانسیته کم، قدرت استحکام بالا ، مقاومت خزشی عالی، ظرفیت میرایی بالا و پایداری ابعاد خوبی هستند
– همچنین با کاهش آلودگی و زیست سازگاری نسبی خود سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه می شوند.
– در این مقاله به بررسی کامپیوزیت‌های Ti , A% Mg5wt , AZ910 می‌پردازیم

۱- روش اسیاب مکانیکی
در روش آسیاب کردن مکانیکی از پودرهای فلزی نظیر آلومینیوم، تیتانیم و با سایر پودرهای سرامیکی مانند TiC , SiC استفاده می‌کنند. این پودرهای فلزی بایستی دارای درصد خلوص بالا و به میزان بیشتر از %۵/ ۹۸ برای منیزیم % ۹۹/۵ برای آلومینیوم . % ۹۸ باشند. پس از اختلاط این پودرهای در یک مخلوط کن ۷ شکل با سرعت rpm 45 و به مدت ۲ ساعت، آنها را از مرحله آسیاب کردن می‌‌گذرانند. آسیاب توسط دستگاه توپی فریتش با rpm 250 انجام می‌گیرد. پلی اتیلن گلیکول ( به عنوان یک عامل کنترل کننده‌ی فرایند به مخلوط پودری اضافه می‌شود.


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود