وسواس و انواع آن

دانلود مقاله وسواس و انواع آن دانلود مقاله در مورد وسواس تحقیق دانلود مقاله وسواس مقاله وسواس فکری و عملی مقاله وسواس فکری مقاله در مورد وسواس فکری مقاله در مورد وسواس مقاله در مورد بیماری وسواس مقاله درباره وسواس فکری مقاله ای در مورد وسواس تحقیق در مورد وسواس تحقیق درباره وسواس تحقیق دربارهی وسواس تحقیق در مورد وسواسی تحقیق در مورد بیماری وسواس

OCD and its variants

 

تحقیقی درباره ی «وسواس و انواع ان»

 

چکیده:
وسواس یک ایده، فکر، تصور، احساس یا حرکت مکرر یا مضر است که با نوعی احساس اجبار و ناچاری ذهنی و علاقه به مقاومت در برابر آن، همراه است. وسواس نوعی بیماری است که تعادل روانی و رفتاری را از بیمار سلب و او را در سازگاری با محیط دچار اشکال می‌سازد. بیماری وسواس، به انواعی چون: فکری، عملی، ترس و … قابل تقسیم می باشد. از نظر سنی، وسواس همگام با بلوغ و در غلیان شهوت در افراد پایه گرفته و تدریجاً رشد می‌کند. اگر در آن ایام شرایط برای درمان مساعد باشد بهبودهای نسبی و دوره‌ای پدید می‌آید وگرنه بیماری سیر مداوم و رو به رشد خود را خواهد داشت تا جایی که خود بیمار به ستوه می‌آید. در بیمارب وسواس عواملی مثل: وراثت، کشمکش های خانوادگی، تربیت خانوادگی، برخورد نامناسب با شخص وسواسی در زمان کودکی، توقعات زیاد از او و … مؤثر هستند. بیماری وسواس باعث می-شود که فرد مبتلا، در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشد، از کارهای اصلی اش باز بماند، تمرکز حواسش کاهش یابد و بالاخره باعث هدر رفتن اوقات عمرش می شود. برای درمان این بیماری راه کارهایی مثل: دور ساختن بیمار از محیط خانه، تغییر اوضاع زندگی بیمار، مشغول کردن او به انجام یک کار، زندگی کردن در جمع و … پیشنهاد می شود.
فهرست مطالب:
مقدمه
انواع وسواس
۱٫ وسواس فکری
۱-۱٫ اندیشه درباره بدن
۱-۲٫ رفتار حال یا گذشته
۱-۳٫ وسواس در رابطه با اعتقادات
۱-۴٫ اندیشه افراطی
۲٫ وسواس عملی
۲-۱٫ شستشوی مکرر
۲-۲٫ رفتار منحرفانه
۲-۳٫ دقت وسواسی
۲-۴٫ شمردن
۲-۵٫ راه رفتن
۳٫ وسواس ترس
۴٫ وسواس الزام
وسواس در چه کسانی بروز می‌کند؟
ریشه‌ها و علل بیماری وسواس
۱٫ وراثت
۲٫ تربیت
تأثیرات وسواس بر روی زندگی فرد مبتلا
روش های روان درمانی بیماری وسواس
۱٫ تغییر آب‌وهوا
۲٫ تغییر شرایط زندگی
۳٫ ایجاد اشتغال و سرگرمی
۴٫ زندگی در جمع
۵٫ شیوه‌های اخلاقی
۶٫ زیر پا گذاردن موضوع وسواس
نتیجه گیری
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط