صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  نخود بهترین چاق کننده

نخود بهترین چاق کننده


نخود بهترین چاق کننده

نخود با کامل ترین ترکیبات پروتئینی و ویتامینی یکی از بهترین حبوبات برای سلامتی بدن می باشد. که بخاطر داشتن ترکیبات کامل پروتئینی و ویتامین ها جزیی از هرم غذایی  جهت بهبود سلامتی قرار گرفته است.

نخود بهترین چاق کنندهترکیبات نخود:
در دانه نخود مقدارى ارسنیک، اسید اکسالیک، اسید استیک، اسید مالیک و یک اسید دیگر گزارش شده است. بررسى‏هاى برخى از دانشمندان وجود تاى‏روزین، ارژى نین، لى‏سین، سیستین، تریپتوفان را در نخود تأیید کرده است. وجود کارتنوئید و ویتامین‏هاى‏A وD وE محلول در چربى‏ها در نخود نیز به تأیید رسیده است. نخود از نظر گروه ویتامین‏هاى‏B غنى است.

در دانه نخود حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد چربى یافت مى‏شود که این روغن از همه حبوبات بیشتر است. سه ماده متبلور بیوکانین‏A وB وC در دانه نخودى که در حال جوانه زدن است، مشاهده شده است. بالاخره نخود از نظر مواد معدنى نیز قوى بوده و پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم آن زیاد است.

در نخود پروتئین، هیدرات کربن، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین وجود دارد.

خواص درمانى نخود:
نخود ملیّن، مقوى ریه و افزاینده حرارت غریزى است، نخود خونساز و اشتهاآور و چاق‏کننده است. نخود و گوشت و تره که باهم پخته شوند بهترین غذا از نظر ایجاد انرژى و نیز نرم‏کننده سینه مى‏باشند. نخود پخته در شیر و خارخسک براى ضعف باه و زیاد شدن اسپرم، نتیجه خوبى داده است. روغن نخود ضد ریزش مو است.
بهترین مکمل غذایی برای کودکان
جهت چاقی میتوان میان وعده ۱ قاشق آرد نخود را در یک استکان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرد و میل نمود یا میتوان آرد نخود را به نسبت دلخواه با شکر مخلوط کرده و همانند قاووت مصرف کرد این ترکیب بهترین مکمل غذایی برای کودکان جهت رشد می باشد
منابع:

پیک شفا
همیشه لاغر و سلامت باشید