صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  مقاومت اهمی سیم ارت و چاه ارت چند اهم است؟

مقاومت اهمی سیم ارت و چاه ارت چند اهم است؟


دانلود تحقیق و مقاله رایگان با عنوان مقاومت اهمی سیم ارت و چاه ارت چند اهم است

سوال : مقاومت اهمی سیم ارت و چاه ارت چند اهم است؟

جواب : سیم و چاه ارت باید کمترین مقاومت را در برابر عبور جریان الکتریکی داشته باشند تا خطر برق گرفتگی به حداقل برسد به طوری که مقدار مقاومت آنها همیشه باید زیر 10اهم باشد.

چگونگی اتصال به زمین در دستگاههای برقی:

به طور کلی اتصال (زمین) حفاظتی عبارت است از اتصال قسمت های فلزی دستگاه های الکتریکی توسط سیم به زمین که ارتباطی به شبکه ی تغذیه ی برق آن دستگاه ها ندارند.

اتصال برای ولتاژهای 110 به بالا جزو موارد اجباری محسوب می شود. به همین جهت در سیم کشی وسایل یک فاز، رنگ سیم اتصال زمین را در کابل ها با خطوط رنگی زرد و سبز نشان می دهند.

بدنه ی دستگاه های الکتریکی رامی توان به سیم چاه-ارت، و یا به اسکلت فلزی ساختمان وصل کرد.

احداث چاه اتصال زمین

برای حفر چاه و تعیین عمق آن ابتدا باید نوع زمین و مقاومت مخصوص آن مشخص شود، سپس نوع عامل اتصال زمین را انتخاب کنید. عامل ها می توانند به صورت صفحه ی مسی، شبکه ی مسی ، میله، لوله، ناودانی یا نبشی باشند که آ نها را قلع اندود می کنند.

پس از دفن عامل اتصال زمینی برای پر کردن چاه باید همراه خاک، درصدی پودر کربن، براده ی مس یا فلزاتی که زنگ نمی زنند با نمک اضافه کنید. این کار باعث کاهش مقاومت مخصوص چاه ارت می شود. پس از اتمام کار و خارج شدن سیم رابط از عامل اتصال زمین،آن را در تابلوی برق به ترمینال مخصوص اتصال دهید و از آنجا آن را توسط سیم اتصال بدنه به کلیه ی مصرف کننده ها وصل کنید.

برای اطمینان خاطر، هر چند ماه یک بار لازم است مقاومت چاه ارت بوسیله ی متخصص اندازه گیری شود، به طوری که مقدار آن همیشه زیر 10 اهم باشد