صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » کشاورزی و دامپروری  »  مقاله گیاه‌ شناسی (Story chos huxvomica linn)

مقاله گیاه‌ شناسی (Story chos huxvomica linn)

دانلود مقاله گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)

Strychnos huxvomica linn
(kuchala)
نام گیاه شناختی: Strychnos huxvomica linn
خانواده: Strychraceae
گونه: Strychnos colubrinal., Strychnes Potatoum
نام بومی: انگلیسی: Nuxvomica، سانسکریت kuchala هنر: kuchalag
این درخت برگ‌ریزه بوده و رشد خوبی در سراسر هنداستوایی دارد. یک پوست باریک خاکستری و برگهای بیضی شکل درخشان دارد. گلها به شکل سایم‌های ترمینالی مرتب شده‌اند و سفید و سبز هستند. میوه‌ها هسته قرمز تلخ دارند –  دانه‌ها از کشورهای جنوبی خصوصاً آندراپراوش، تامیل نادو و کرالا جمع‌آوری شده‌اند.
کاربردها: پوست درخت، دانه‌ها، هسته‌ها ارزش دارویی دارد – دانه‌ها منبع داروی nuxvonica هستند که به عنوان داروی تقویتی، محرک و در درمان فلج و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – حالت بالقوه سمی درخت Strchnes توسط تمام فرهنگهای قدیمی‌ جهان شناخته و بهره‌برداری شده‌است – متخصصان و پزشکان Ayurwedic از خصوصیات پزشکی این گیاه با فرآوری محصولات آن از طریق Shuddni استفاده کردند، یک روش سم‌زدایی- بنابراین بنابراین ترکیب به عنوان درمان اسهال و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – دانه‌ها به آبجو اضافه می‌شوند تا آن را سم‌زدایی کند – چوب نرم بوده و برای کاربردهای کشاورزی، کابینت‌سازی و پانل‌های تزئینی استفاده می‌شود.
آلکالوئیدها از تمام بخشهای درخت گرفته می‌شوند – Sttychnine بیشترین مطالعه را به خود اختصاص داده است – پوست و برگها سم، بروسین، مصنوعی را در بردارند – و نیز سم مصنوعی و بتا کلبرین را شامل می‌شوند – ریشه‌ها ۹۹% آلکالوئید دادند و مقدار سم ۰٫۷% است و بروسین –۲۷۶% روشهای گوناگون عصاره‌گیری برای افزایش اندش تجاری آلکالوئیدها مورد تحقیق قرار‌ گرفته‌اند – آب پوست تازه برای درمان و با و اسهال‌خونی استفاده می‌شود. پوست خشک شده به عنوان یک جوشانده یا چسب استفاده می‌شود. – یک ضماد ساخته شده از برگها برای زخم‌های مزمن استفاده می‌شود. – دانه‌ها در شیر جوشانده شده و به شکل چسب در می‌کنید و برای افراد معتاد در مواد مخدر استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که در درمان اعتیاد هم سودمند باشد.
 تمرینات زراعت
تکثیر – رشد آن توسط دانه‌ها است – دانه‌ها در آب به مدت ۲ ساعت قبل از قراردادن آنها در کیسه‌های چندتایی، فرو می‌روند – این فرآیند باعث پاک شدن راحت و آسان دانه‌ها می‌شود – قلمستان باید در سایه پراکنده شده‌باشد و آبرسانی باید توسط روش چشم انجام شود – دانه‌ها باید در ماه اکتبر کاشته شوند – وجین کردن باید به طور منظم انجام شود، گیاهان در ماه جولای برای پیوند در مزرعه آماده خواهند بود.
پیوند زدن در مزرعه: در ماه می – ژوئن یک محل جوی ۲×۲ را حفر کنید – فاصله میان ۲ درخت باید ۱۵ باشد – در هفته اول ماه جولای، جویه‌یها باید با kgs 20 فضولات گاو و ۵kg. Neem یا برگ‌های روناس madar پرشده باشند – در طول هفته دوم و یا سوم جولای وقتی ۲-۱ باران بیاید – گیاه باید به دقت در جوی پس از برداشتن کیسه‌های چندتایی کاشته شود.
آبیاری – سریعاً پس از کاشت گیاه، آبیاری باید انجام شود – آبیاری زیاد باید در فواصل ۵-۷ روز در مقدار کم انجام شود – گیاه در یک حالت متوسط رشد می‌کند – و به ارتفاع۴۰-۳۰ در یکسال می‌رسد – در مرحله اولیه رشد، گیاه نیازمند حمایت است – پس از ۲ سال وقتی که به درخت تبدیل می‌شود، حمایت آن در برابر حیوانات لازم نیست (گله گاو) .


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود