مقاله کوره های الکتریکی

Papers electric furnaces

دانلود مقاله کوره های الکتریکی

کوره های الکتریکی
تولید و ذوب آلومینوم در مقادیر زیاد و برای اجتناب از اکسیداسیون مذاب و جلوگیری از ورود گازهای ناشی از احتراق سوختگیهای فسیلی و افزایش کیفیت مذاب آلومینوم کوره های الکتریکی در انواع کوره های مقاومتی بوته ای ، روبرو کوره های القائی مورد استفاده قرار می گیرند .
مکانیسم اصلی کوره های مقاومتی استفاده از گرمای حاصل از مقاومت میله ( الکترودهائی ) در مقابل عبور جریان می باشد . معمولا مقاومت ها از نیکروم ( نیکل ، کرم ، آهن ) و کرومل ( اهن ، کروم ، آلومینوم ) ساخته می شوند . در نوع کوره های مقاومتی بوته ای که با ظرفیت حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم به کار می روند ، بوته از چدن خاکستری ساخته می شود و قدرت الکتریکی این کوره معمولا ۴۰ تا ۸۰ کیلو وات می باشد.
کوره های روبرو الکتریکی و بوته ای مقاومتی تفاوت چندانی با آنچه در قسمت های قبل گفته شد ندارند و فقط تفاوت عمده در منبع حرارتی است که الکتریکی و مقاومتی بوه و از این رو کنترل حرارت و کیفیت محصول بهتر و مطلوب تر می باشد. در بعضی از کوره های مقاومتی بوته از فلز ساخته می شود و مکانسیم را طوری تهیه می کنند که بوته مرکز و هسته اصلی مقاومت و ایجاد حرارت باشد.

فهرست مطالب
کوره های الکتریکی
کوره های القائی
دسته بندی  کوره های القائی
فعل و انفعالات شیمیای در مذاب
( ترکیبات و گازها )
فعل و انفعالات عمومی
فعل و انفعلات با هوا
فعل و انفعالات با محصولات سوخت
فعل و انفعالات با بخار آب (هوا ، قالب )
فعل و انفعالات با مواد نسوز
فعل و انفعال با هیدروژن
هیدروژن از طریق بخارآب
حلالیت ئیدروژن در آلومینیم مذاب
ترکیبات در ذوب آلومینوم
ترکیبات بین فلزی
ترکیبات غیر فلزی
تاثیر ترکیبات و مواد ناخواسته در خواص آلومینیوم
تاثیر در خواص ریخته گری
سیالیت
آلومینیوم
تغذیه
۲-۳-۳  تاثیر در خواص مکانیکی
۴-۳   سرباره
بخش چهارم
عملیات کیفی مذاب
کنترل ترکیب


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 40

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط