صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله پرتاب دیسک

دانلود مقاله پرتاب دیسک تحقیق مقاله در مورد پرتاب دیسک مقاله درباره پرتاب دیسک مقاله ای در مورد پرتاب دیسک مقاله در مورد ورزش پرتاب دیسک تحقیق در مورد پرتاب دیسک تحقیق ورزش پرتاب دیسک تحقیق درباره ی پرتاب دیسک تحقیق پرتاب دیسک تحقیق درباره پرتاب دیسک تحقیق در مورد ورزش پرتاب دیسک وزن دیسک در ورزش پرتاب دیسک درباره ورزش پرتاب دیسک

Paper-Throw

 

پرتاب دیسک

پرتاب دیسک رشته ای مهارتی است که از رشته های مهم بازیهای دوران باستان محسوب می شود (شکل ۱-۸). در آن زمان، این رشته به صورت پرتاب ایستاده از یک سکوی شیبدار انجام می گرفت. در اولین المپیک مدرن که در سال ۱۸۹۶ آغاز شد، پرتاب به دو شیوه انجام می گرفت: الف) روش سنتی، ب) روش آزاد.

بعد از سالهای که پرتاب دیسک به شکل ایستاده انجام می گرفت، سرانجام در سال ۱۹۱۲ دایره ای به قطر ۲۵۰ سانتیمتر جهت پرتاب درنظر گرفته شد. بعدها، ورزشکارانی که در جستجوی سرعت بیشتر بودند، حرکت چرخش را که در ابتدا به شکل چرخش حول پای چپ انجام می گرفت، ابداع کردند. در این روش پرتاب کننده وضعیت صافتری را اختیار می کرد، تماس با زمین بیشتر بود و دیسک تنها با دست پرتاب می شد. در سال ۱۹۳۰، روش حرکت جهش – چرخش که با انجام کردن حرکت موجی شکل دست انجام می گرفت جای چرخش را گرفت. کانسولینی ایتالیایی در سال ۱۹۴۸ با به کار بردن این تکنیک در المپیک لندن مقام اول را کسب کرد و تا اوایل سال ۱۹۵۰، این تکنیک همچنان پابرجا بود.


تعداد صفحات : 61 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,