صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله جنگ سایبری

دانلود تحقیق و مقالات رشته علوم سیاسی با عنوان دانلود مقاله جنگ سایبری در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله جنگ سایبری

بخشی از متن
ارتش سایبری (به انگلیسی: Iranian Cyber Army) نامی است که افراد نامشخصی برای فعالیت‌های سایبری خود روی اینترنت به کار می‌برند. درباره این گروه اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما برخی منابع احتمال وابستگی آن به دولت ایران را مطرح کرده‌اند. این گروه به چندین وب سایت آمریکایی و چینی و همچنین وب‌گاه‌های حامی جنبش سبز و مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران، حمله کرده‌است.

تاریخچه
طرح تشکیل ارتش سایبری ایران از سال ۸۴ در سپاه مطرح شد، اما با افزایش تبلیغات علیه دولت نهم در اجرای آن تسریع به عمل آمد. مدتی بعد گروهی بسیار وسیع تشکیل شد که تعداد اعضای آن از چند نام بسیار فراتر می‌رفت.
در اردیبهشت ۱۳۸۸ نیز خبرگزاری فارس گزارش داد مؤسسه «Defense Tech» که از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا است، با استناد به آمار دریافتی از سازمان اطلاعات آمریکا، ایران را جزء پنج کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرده‌است. این مؤسسه با تاکید بر اینکه ارتش سایبری ایران زیرمجموعه تیم رصد سایبری سپاه است، بودجه آن را ۷۶ میلیون دلار اعلام کرده بود. این موسسه همچنین تعداد نیروهای این ارتش را بیش از ۲۴۰۰ نفر و ۱۲۰۰۰ نفر ذخیره برآورد کرده بود.

ساختار گروه
ارتش سایبری ایران را به چهار گروه تقسیم کرده‌اند.
گروه اول
ماموریت آن دفاعی است و به پیگیری هویت هکرهای مهاجم و خنثی کردن فعایت آن‌ها می‌پردازد. این گروه توانست تعداد زیادی از ویروس‌های مهاجم را کشف کند و خطر آن‌ها را کاهش دهد.
گروه دوم
ماموریت آن تهاجمی است و تاسیسات زیربنایی “دشمنان ایران” از جمله تاسیسات انرژی، آب، شبکه‌ی قطارها و فرودگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد. این گروه همچنین تاسیسات اتمی برخی کشورها، بانک‌ها و بازارهای جهانی را هدف قرار می‌دهد.
گروه سوم
ماموریت رمزگشایی پسوردها و ابزار انتقال اطلاعات را برعهده دارد. این گروه پس از تاسیس پایگاه امنیتی ناتو در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد.
گروه چهارم
ماموریت دارد بر روی فرکانس‌های برخی شبکه‌های تلویزیونی عربی و غربی پارازیت ارسال کند. ماموریت این گروه از ماه ها پیش آغاز شد و تا کنون توانست بر روی برخی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی و عربی زبان پارازیت ارسال کند.

و…………


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود