صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  مقاله توصیه روانشناسان برای تربیت بهتر فرزندان

مقاله توصیه روانشناسان برای تربیت بهتر فرزندان


تعریف تربیت از نظر روانشناسان

کلید اصلی شیوه تربیتی مناسب برای تربیت کودک درک شخصیت خلق و خوی کودک است تا در کنار آن بتوانید استعدادها و تمایلات او را بهتر شناسایی کنید.اما نمی توان گفت که یک راه قطعی برای تربیت کودکان در همه موارد وجود دارد.

شیوه صحیح تربیت کودکان از زبان کارشناسان
شیوه تربیتی که برای فرزند خود انتخاب می کنیم ممکن است به رفتاری که از او سر می زند و سن او، خلق و خو و سبک تربیتی ما متفاوت باشد.اگر می خواهید فرزندی با اخلاق و حرف گوش کن بزرگ کنید بهتر است این توصیه های رفتاری را انجام دهید.
آموختن نظم و ترتیب به کودک برای این که در آینده زندگی اجتماعی بهتری داشته باشد، بسیار مهم است.
این چند راهی است که روانشناسان برای تربیت بهتر فرزندان توصیه می کنند:

روشهایی برای تربیت فرزندان
– پاداش:والدین اغلب فقط به تنبیه توجه دارند و فراموش می کنند که به رفتارهای خوب فرزندان پاداش بدهند. در حقیقت، دادن پاداش خیلی بیش تر از تنبیه باعث رسیدن به هدف می شود.
– قوانین مشخص:اگر قوانینی که دارید، مبهم هستند یا فقط وقتی شکسته می شوند، درباره آن ها حرف می زنید، کودک برای راضی نگه داشتن شما کار سختی دارد. باید انتظاری که از او دارید را خیلی روشن و واضح برایش شرح دهید.

شیوه های صحیح تربیت فرزندان
– بحث های بی فایده:از بحث بی فایده که هیچکس در آن برنده نیست، خودداری کنید. اگر فرزندتان می گوید:«این منصفانه نیست»، جواب بدهید:«می دانم» و اگر می گوید:«همه دوست هایم این را دارند»، شما هم بگویید:«می دانم» یا در عوض بگویید:«من چی گفتم؟» تا بر قانونی که قبلاً درباره اش حرف زده اید، تاکید کنید.
– آرام باشید:موقع برخورد با کودک، آرام و خونسرد باشید. برای اینکه سریع واکنش نشان ندهید، بگویید:«کار بدی کردی. باید یک خرده فکر کنم، ببینم چه کار باید بکنم.» نباید عصبانی شوید یا سر او فریاد بزنید.
– ثبات قدم:در اجرای قوانین، ثبات قدم داشته باشید. اگر گاهی به آن ها عمل کنید و گاهی نه و کوتاه بیایید، ممکن است بقیه حرف هایتان هم جدی گرفته نشود.
– الگو:بچه هایتان شما را نگاه می کنند. رفتار شما بیش از حرف هایتان الگوی آن ها است.