مقاله بررسی رفتار سیستم سازه ای خرپای پله ای

Examine the behavior of structural truss system step

دانلود مقاله بررسی رفتار سیستم سازه ای خرپای پله ای

چکیده:

سیستم سازه ای پله ای (staggreed truss) سیستمی است که به تازگی از جانب مهندسین سازه در کشورهای عربی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.در این تحقیق ابتدا خصوصیات هندسی و معماری سیستم سازه ای خرپاهای پله ای توصیف و سپس عملکرد این سیستم با مدلسازی المان محدود مورد مطالعه قرار گرفته است.در این مطالعه میزان تغییر مکان جانبی نسبی طبقات،نیروی کششی در پی (uplift) و همچنین وزن فولاد مصرفی در اسکلت این سیستم با سایر سیستم های رایج اسکلت فولادی (قاب‌های خمشی و قابهای باد بندی)مقایسه شده است.

مقدمه

به منظور دستیابی به یک سیستم با کار آرایی بیشتر برای مفابله با بارهای جانبی توام با تحمل بارهای قائم و همچنین تغییر دادن فضای معماری برای رسیدن به یک فضای بزرگ بدون ستون میانی،نظریه اولیه سیستم خرپای پله ای(شکل ۱)ابتدا توسط تیم معماری و مهندسین عمران دانشگاه M.I.T. در دهه ۱۹۷۰ میلادی معرفی شد[۱] اما به دلیل عدم امکان شناخت دقیق رفتار این سیستم که ناشی از محدودیتهای تحلیل و محاسباتی است ، چندان مورد توجه قرار نگرفت . با پیشرفتهای حاصل شده درسالهای اخیر درعلم تئوری سازه ها و بخصوص روشهای عددی و همچنین علاقه مهندسین آرشیتکت به فضاهای باز ، این سیستم از چندی قبل مجددا مورد توجه خاص قرار گرفته است . این سیستم تا کنون در ساخت انواع گوناگون سازه های نمیه مرتفع (۱۵ تا ۲۰ طبقه) مثل هتلها و ساختمانهای مسکونی و خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها و دانشگاهها به کار رفته است.

فهرست

چکیده: ۱

۱- مقدمه ۲

۲- خصوصیات سیستم خرپاهای پله ای. ۲

۳- بررسی عملکرد اجزای سیستم. ۵

۳-۱ سیستم سقف: ۵

۳-۲- خرپاها: ۶

۳-۳-ستونها : ۷

۴- آنالیز دینامیکی. ۷

۵- مقایسه میزان تغییر مکان جانبی. ۸

۶-مقایسه وزن فولاد مصرفی در اسکلت سازه ۹

۷- مقایسه نیروهای کششی پی ( uplift ) 9

۸-نتیجه گیری. ۱۱

منابع: ۱۲


فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط