صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  مقاله بازدید از کتابخانه ملی ایران

مقاله بازدید از کتابخانه ملی ایران

دانلود مقاله بازدید از کتابخانه ملی ایران
تاریخ بازدید: ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۷/۳/۸۵
استاد گرامی: سرکار خانم صمیعی
لیدر گرامی: سرکار خانم تهرانی
ساختمان کتابخانه ملی در بزرگراه حقانی (( غرب به شرق)) بعد از دستگاه مترو میرداماد- بلوار کتابخانه ملی ایران واقع شده است.
کتابخانه ملی تا سال ۱۳۱۶ کتابخانه سلطنتی نام داشت و بعد از این سال کتابخانه ملی نامیده شد.
۱۰ ساختمان در مکانهای مختلف نظیر ۳۰ تیر – بهارستان – ظفر – جردن و … داشت که همه را ادقام کرده در سال ۱۳۷۵ اولین کلنگ ساختمان فعلی توسط آیت الله رفسنجانی زده شده و در ۱۱ اسفند ۱۳۸۳ توسط جناب آقای خاتمی افتتاح گردید.
این ساختمان ۸ طبقه است که ۳ طبقه مثبت و ۴ طبقه منفی دارد حالت سه بلوکه است. ۹۷ هزار متر مربع متراژ دارد که ۶۵ هزار متر مربع ساخته و ۲۲ هزار متر مربع نساز است.
این کتابخانه کتاب امانی ندارد و اساس کارش حفظ و نگهداری آثار مکتوب و غیر مکتوب است اعم از چاپی و غیر چاپی شامل کتابی و غیر کتابی: کتابی مانند کتاب و غیر کتابی مانند نشریات ادواری و غیر چاپی نیز شامل کتابی و غیر کتابی: کتابی مانندنسخ خطی و غیر کتابی مانند مواد غیر کتابی ۵۱ عنوان مواد مانند cd، نوار، فیلم، دیسکت، میکروفیلم، میکروفیش و …
ساعت کار کتابخانه از ساعت ۵/۷ صبح الی ۵/۷ شب است. البته برای کارمندهای رسمی تا ۵/۳ بعد از ظهر می باشد.
تمام وسایل و امانات این کتابخانه ایرانی می باشد به جز موکتها که ضد آب و ضد حریق هستند و ریلهای کتاب بر این ساختمان به سیستم اعلام حریق مجهز بوده و تا ۸ ریشتر در برابر زلزله مقاوم است درز ژوئن در تمام ساختمان به چشم می خورد.
۱۰ راهرو که این راهرو ها شامل پله های اضطراری، آب مرکزی، سرویسهای بهداشتی آسانسور و … و شافت نام دارند در این ساختمان وجود دارد.
دستگاه تهویه ظرف ۷ ثانیه کار می کند. درهای مخازن ضد حریق است و به طور خود کار بسته می شود و سیستم مدار بسته امنیت ساختمان را تضمین می کند.
سایت کتابخانه؛ این کتابخانه یک سایت دارد که مجموعه فعالیتها و گزارشات کتابها و … را در آن بروز می کند.
قانون و اسپاری: هر ناشری موظف است ۲ الی ۴ نسخه از کارش را به کتابخانه ملی بدهد.


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود