مقاله اختلالات خواب

Paper sleep disorders

دانلود مقاله در مورد اختلالات خواب

اختلالات خواب ( حمله خواب)
اختلالات خواب از جمله اختلالاتی هستند که بیش از یک سوم افراد در طول عمرشان آن را تجربه می کنند و بیش از نیمی از آنها برای رفع این اختلال در پی درمان برنمی آیند. شایع ترین نوع این اختلالات بی خوابی است.
علامت اصلی بی خوابی شکایت از اشکال در شروع یا تداوم خواب یا خواب بدون نیروبخشی و خستگی زدایی است. افراد مبتلا به بی خوابی بیشتر اوقات از ترکیبی از مشکلات در به خواب رفتن و بیداری متناوب طی خواب شکایت دارند. اشتغال ذهنی و ناراحتی شدید ناشی از ناتوانی در به خواب رفتن ممکن است در پیدایش بی خوابی بسیار مؤثر باشد. هر چه فرد بیشتر تلاش کند تا به خواب رود، ناکام تر و آشفته تر می شود و کمتر به خواب می رود. درازکشیدن در رختخواب بدون خوابیدن این ناکامی را تشدید می کند. در مقابل فرد ممکن است در زمانی که سعی نمی کند به خواب رود، خوابیدن برایش آسان تر شود.( مثلاً هنگام تماشای تلویزیون، مطالعه یا رانندگی.) بی خوابی مزمن ممکن است منجر به کاهش احساس سلامت مثل بدخلقی یا بی علاقه گی، کاهش توجه، انرژی و تمرکز حواس و افزایش خستگی و کسالت طی روز شود. اگرچه افراد مبتلا اغلب شکایت ذهنی از خستگی روزانه دارند، ولی مطالعات و پژوهش ها معمولاً افزایش نشانه های فیزیولوژیکی خواب را نشان می دهند. نگرانی شدید در مورد خواب، مشکلات بین فردی، اجتماعی و شغلی را نیز ممکن است به وجود بیاورد.

بی توجهی و عدم تمرکز که در نتیجه بی خوابی به وجود می آید نیز ممکن است منجر به بروز تصادفات شود. همچنین افراد مبتلا به بی خوابی ممکن است سابقه ای از اختلالات روانی به ویژه اختلالات خلقی و اضطرابی را تجربه کنند. این افراد گاهی از داروهای تجویز شده به گونه ای نامناسب استفاده می کنند. استفاده از خواب آورها یا الکل برای کمک به خواب شبانه، استفاده از اضطراب و استفاده از کافئین یا دیگر تحریک کننده ها برای مقابله با خستگی شدید. این نوع استفاده از مواد ممکن است


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 10

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط