صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » تجربیات دبیران  »  مستندات آموزگار جدید (سری دوم)

مستندات آموزگار جدید (سری دوم)

مستندات آموزگار جدید (سری دوم)
مقدمه
اینجانب فاروق ضعیفی دارای مدرک ——– با ۲۳ سال سابقه خدمت به عنوان آموزگار چند پایه در آموزش وپرورش که امسال هم به عنوان آموزگار در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه آموزش وپرورش شهرستان قشم به نام مدرسه ابتدایی ——- واقع دربخش —— که تعداد دانش اموزان این مدرسه ——نفر مشغول به خدمت هستم. در دوره ابتدایی کلاسی را که با حضور دانش آموزان 2 یا چند پایهٔ تحصیلی و با تدریس یک معلم در یک اتاق درس تشکیل و اداره می‌شود، کلاس چند پایه می‌نامند. با توجه به این که دوره ابتدایی 5 پایه است، بسته به شرایط مختلف و جمعیت فراگیران این کلاس‌ها حداقل 2 پایه و حداکثر 5 پایه‌اند و اهمیت تشکیل این کلاس‌ها به دلیل تشکیل آن‌ها بر می‌گردد که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به کاهش جمعیت کودکان لازم التعلیم بخصوص در روستاها و مناطق کم جمعیت و از طرف دیگر ضرورت تحصیل آن‌ها، لازم است که کودکان محصل در پایه‌های مختلف در یک کلاس و در کنار هم و توسط یک معلم تربیت شده و آموزش ببینند.

فهرست
مقدمه 2
ارزیابی عمومی 3
شرح وظایف 3
ـ نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 6
ـ نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: 6
تبیین تجارب 7
روش‌های انجام کار: 11
مقایسه ای بین کلاس‌های چندپایه و تک پایه 15
مشکلات، محدودیت‌ها و معایب کلاس‌های چند پایه 19
چالش‌ها 21
معایب کلاس‌های چند پایه 27
عناوین تجارب 28
تجربه 1 تهیه چارچوب درس 28
تجربه 2 تنظیم ارتباطات بین معلم و دانش آموز 29
تجربه 3 گروه بندی دانش آموزان در کلاس درس 32
تجربه 4 رویکردهای تدریس در آموزش کلاس‌های چندپایه 34
تجربه 5 رویکرد محوری گروهی 34
تجربه 6 تکنولوژی آموزشی و روش‌های جدید تدریس 36
یافته های علمی 49
مشکلات خاص کلاس‌های چند پایه و راه حل‌های پیشنهادی 63
اقدامات خاصی 68
بیان نکات ویژه و کلیدی 68
برنامه خاص برای آینده 68
نتیجه گیری 69
منبع 70


تعداد صفحات : 70 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود