صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  درمان زخم معده و اثنی عشر با قرص گیاهی د-رگلیس

درمان زخم معده و اثنی عشر با قرص گیاهی د-رگلیس


درمان زخم معده و اثنی عشر با قرص گیاهی د-رگلیس

نام انگلیسی محصول: D-Reglis
نام فارسی محصول: د-رگلیس
کاربرد اصلی قرص گیاهی د-رگلیس: درمان زخم معده و اثنی عشر (Healing of GI Ulcers)
اشکال دارویی قرص گیاهی د-رگلیس:
قرص۳۸۰ میلی‌گرمی

قرص گیاهی د-رگلیسترکیبات قرص گیاهی د-رگلیس:
هر قرص گیاهی د-رگلیس حاوی ٣٨٠ مـیـلـی‌گـرم ریـشـه گـیـاه شیـریـن بـیـان (Glycyrrhiza Glabra) بوده که میزان گلیسیریزین آن به ٣ % کاهش یافته و دارای ۱۲- ۵/۸ میلی گرم گلیسیریزینیک اسید است.
اندیکاسیون‌ها (مصارف درمانی) قرص گیاهی د-رگلیس:
پیشگیری و درمان زخم معده و اثنی‌عشر
درمان ترشحات زیاد اسید معده(Hypersecretion)
رفلاکس گاستروازوفاژیل ( (Gastro Esophageal Reflux
سندرم زخم معده زولینجر – الیسون Zollinger-Ellison))
مکانیسم اثر قرص گیاهی د-رگلیس:
فلاونوئید‌های موجود در قرص گیاهی د-رگلیس با جلوگیری از متابولیزه شدن پروستاگالاندین‌ها، سطح آنها را در مخاط قسمت فوقانی دستگاه گوارش افزایش می‌دهند. پروستاگلاندین‌ها از یک طرف با مهار فعالیت هیستامین (از طریق تحریک آدنیل سیکلاز در سلول‌های جدار مخاط دستگاه گوارش با یک مکانیسم وابسته به AMP حلقوی) سبب کاهش ترشح اسید ‌شده و از طرف دیگر با افزایش ترشح موکوس و بی‌کربنات سبب محافظت از سلول‌های جدار معده می‌شوند. قرص گیاهی د-رگلیس بااین ترکیبات ساخت گلیکو‌پروتئین معده را نیز افزایش می‌دهند. دو ترکیب لیکوئیرتیژنین و ایزولیکوئیرتیژنین موجود در قرص گیاهی د-رگلیس نیز حاوی آثار اسپاسمولیتیک شبه پاپاورین در دستگاه گوارش هستند. با توجه به حذف گلیسیریزین موجود در شیرین بیان، که عامل آثار مینرالوکورتیکوئیدی این گیاه است، خواص مینرالوکورتیکوئیدی و گلوکوکورتیکوئیدی این قرص به حداقل رسیده و سایر آثار درمانی ریشه شیرین بیان، از جمله آثار ضد زخم آن تشدید شده است.

مقدار و طریقه مصرف قرص گیاهی د-رگلیس:
در افراد مبتلا به زخم معده روزی ٣ نوبت هر بار ٢ قرص ((قبل از غذا)تجربه شخصی)
در درمان زخم اثنی‌عشر روزی شش بار و هر بار ۲ قرص
تداخلات دارویی قرص گیاهی د-رگلیس:
مصرف همزمان د- رگلیس با گلیکوزیدهای قلبی، داروهای ضد آریتمی، مدرهای تیازیدی، اسپیرونولاکتون، آمیلوراید، فرآورده های حاوی سنا، استروئیدهای کلاسیک خوراکی، هیدروکورتیزون موضعی، داروهای حاوی استروژن و آنتی‌استروژن در طولانی مدت ممکن است تداخل ایجاد کند.
قرص گیاهی د-رگلیس را می توان بجای کپسول امپرازول استفاده کرد جهت این مورد می توان قبل از هر وعده غذا ۲ عدد قرص را میل کرد(تجربه شخصی بوعلی باب سلامتی)
موارد احتیاط و منع مصرف قرص گیاهی د-رگلیس:
افرادی که کاهش پتاسیم برای آنها خطرناک است نظیر بیماران قلبی، بیماران مبتلا به فشار خون، بیماران دیابتی، افراد بسیار چاق، کودکان کمتر از ۶ سال و بیماران مبتلا به سیروز کبدی قرص گیاهی د-رگلیس را تحت نظر پزشک معالج خود مصرف کنند. مصرف قرص گیاهی د-رگلیس در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.
عوارض جانبی احتمالی قرص گیاهی د-رگلیس:
مصرف طولانی مدت قرص گیاهی د-رگلیس (بیش از ۶ ماه) ممکن است منجر به بروز عوارض مینرالوکورتیکوئیدی به صورت احتباس آب و سدیم ، دفع پتاسیم و افزایش فشار خون گردد، که با قطع قرص گیاهی د-رگلیس به مدت ۲ هفته ، این عوارض نیز برطرف خواهند شد.
بسته بندی قرص گیاهی د-رگلیس:
هر بسته حاوی ۱۰۰ عدد قرص ورقه‌ای (بلیستر شده)

منبع:شرکت ایران داروک