صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کاراموزی در ثبت احوال

دانلود گزارش کاراموزی در ثبت احوال

دانلود گزارش کاراموزی در ثبت احوال گزارش کارآموزی استخدام در اداره ثبت احوال گزارش کارآموزی کامپیوتر در ثبت احوال گزارش کارآموزی ثبت احوال گزارش کارآموزی اداره ثبت احوال دانلود کارآموزی ثبت احوال کارآموزی در ثبت احوال دانلود گزارش کارآموزی ثبت احوال

Proved conditions

گزارش کاراموزی در ثبت احوال


فهرست مطالب
آشنایی با سازمان ثبت احوال
آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور
آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور
تاریخچه:
درباره سازمان
خدمات شناسنامه ای
ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت
مدارک مورد نیاز
نامگذاری
نحوه مراجعه و دریافت شناسنامه
توصیه های ضروری
تعاریف و مفاهیم
ماده ۲۲ قانون ثیت احوال کشور
صدور خلاصه رونوشت وفات( گواهی فوت):    
مدارک مورد نیاز جهت ثبت وفات          
 توصیه های ضروری
تعاریف و مفاهیم
نحوه مراجعه و ثبت وفات و صدورگواهی فوت:
چگونگی تعویض شناسنامه در قبال ارایه شناسنامه 
چگونگی تعویض شناسنامه در قبال ارایه شناسنامه
 مدارک مورد نیاز   
 ‏نحوه مراجعه 
توصیه های ضروری
تعاریف و مفاهیم  
۱- قیم
۲- وصی
۳- امین
۱-    محجور
اطلاع از وضعیت شناسنامه مفقود شده برابر ماده ۳۶ قانون ثبت احوال کشور:
برابر ماده ۲۰ قانون ثبت احوال کشور :
 پشت فرم تغییر نام و نام خانوادگیفرم درخواست تغییر نامنحوه مراجعه و چگونگی اقدام
 توصیه های ضروری:
 ثبت مشخصات زوج یا زوجه در شناسنامه هر یک از آنان
چگونگی ثبت ازدواج در اسناد سجلی و شناسنامه های زوجین:
چگونگی صدور گواهی تجرد:
ساختار و تشکیلات
وظایف سازمان
‎چارت سازمانی
منابع:


آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور
سازمان ثبت احوال کشور سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد و از لحاظ حقوقی تابع وزارت کشور است و از نظر تصمیم‌گیری‌ یک سازمان، نتیجه تمرکز محسوب می‌شود کلیه ادارات ثبت احوال تابع اداره مرکزی بوده و ملزم به رعایت و اعمال قوانین و آئین نامه‌های مصوب در سطح کل کشور می‌باشند. بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده این سازمان بالاترین میزان خدمات را به خود اختصاص داده و بیشترین مراجعه کننده داشته است . با توجه به اهمیت اطلاعات جمعیتی و آمارهای انسانی و به منظور تسهیل در امور مختلفه از جمله آگاهی از تعداد نفوس شهرها و قراء کشور، وضعیت اشتغال مردم، امر مالیات و سربازگیری و به استناد تصویب نامه هیأت وزیران و دستور رئیس الوزراء در تاریخ اول (مهر) ۱۲۹۷ هجری شمسی اداره احصائیه و سجل احوال به عنوان متولی امر ثبت و ضبط وقایع حیاتی چهارگانه در تهران و در وزارت داخله (کشور) تأسیس گردید و خان محیط به عنوان رئیس اداره سجل‌ احوال تهران انتخاب شد.


ابتدا در سال ۱۳۰۴ بعداً در سال ۱۳۰۷ با تصویب قانون سجل احوال توسط مجلس شورای ملی سابق اداره کل آمار و احصائیه ایجاد و رسماً شروع به کار کرد و تا سال ۱۳۱۰ در بیشتر شهرهای بزرگ ایران اقدام به تأسیس شعبه و اداره مستقل و تقسیم حوزه‌ استحفاظی هر اداره به چند حوزه ثبت احوال نمود و برای هر حوزه‌ مأمور مستقل و مختاری را به کار گمارد تا با عزیمت به حوزه‌ مأموریت و مراجعه به مردم نسبت به انجام وظیفه و رسالتی که بر عهده دارند (شناسایی افراد فاقد شناسنامه و تنظیم سند برای آنان و ثبت فوت کسانی که فوت شده‌اند) اقدام نمایند.


در سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۹ قانون مزبور مورد بازنگری واقع و بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس، اداره کل آمار و احصائیه به دو تشکیلات مجزا تحت عناوین مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور مبدل گردید مرکز آمار به سازمان برنامه و بودجه سابق محلق و سازمان ثبت احوال به عنوان یک سازمان مستقل از توابع وزارت کشور باقی ماند.


در سال ۱۳۵۵ مجدداً قانون ثبت احوال بررسی شد و اصلاحاتی در آن به عمل آمد آخرین بازنگری در قانون ثبت احوال در سال ۱۳۶۳ صورت گرفت و تا کنون قانون به قوت خود باقی است مگر مقررات کیفری آن که به وسیله قانون تخلفات، جرائم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه مصوب سال ۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور ضمنی نسخ گردیده است.


در سال‌های بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با توجه به درخواست مردم و ضرورت و نیازی که احساس شد و در اکثر شهرها و بخش‌هایی که فاقد اداره و از استحقاق و امکانات لازم برای ایجاد اداره برخوردار بودند اداره مستقل ثبت احوال و یا نمایندگی ایجاد و راه‌اندازی شد. به نحوی که در حال حاضر بالغ بر ۴۶۷ اداره مستقل ایجاد شده و در مجموع قریب ۵۰۰ پیشخوان در سراسر کشور فعال و به امر خدمت رسانی به هموطنان عزیز مشغول است


تعداد صفحات : 67 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود