صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی فیزیولوژی

دانلود گزارش کارآموزی فیزیولوژی

دانلود گزارش کارآموزی فیزیولوژی گزارش کار آزمایشگاه فیزیولوژی گیاهی گزارش کار آزمایشگاه فیزیولوژی جانوری گزارش کار فیزیولوژی جانوری گزارش کار آزمایشگاه فیزیولوژی گزارش کار فیزیولوژی هماتوکریت گزارش کار فیزیولوژی اسپیرومتری دانلود گزارش کار فیزیولوژی عملی

Physiology Training

 

هر موجود زنده‌ای از میلیون‌ها واحد ساختمانی بسیار کوچک که سلول نامیده می‌شوند، ساخته شده است. هر یک از این سلول‌ها، درون خود مقداری پروتیین دارند . حتی وقتی کاملا رشد می‌کنیم و بزرگ می‌شویم، بی‌نیاز از پروتیین نیستیم، زیرا سلول‌های بدن ما همواره تغییر می‌کنند و یا جایگزین می‌شوند.

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

پروتیین‌ها
مفاهیم کلیدی
پروتیین‌های غذا اسیدهای آمینه ضروری را برای ساخت و حفظ بافتهای بدن تامین می‌کنند.
تعادل پروتیین هم در داخل بدن و هم در رژیم غذایی برای ادامه حیات و سلامت ضروری است.
ارزش غذا برای برآوردن نیازهای پروتیینی بدن به وسیله ترکیب اسیدهای آمینه ضروری آن تعیین می‌شود.
پروتیین‌های مختلف در بدن امکان ادامه حیات را مقدور می‌سازند هر یک از این هزاران هزار پروتیینی که در بدن وجود دارند، ساختمان منحصر به فردی دارند که برای انجام وظایف خاص آن طراحی شده است.
اسیدهای آمینه واحدهای ضروری بدن و واحدهای ساختمانی پروتیین‌ها هستند بنابراین با خوردن غذاهای پروتیینی مختلف اسیدهای آمینه وارد بدن می‌شوند.
پروتیین‌ها انواع گوناگونی دارند، ولی ما معمولا تمام آنها را به همین نام می‌شناسیم. بدن ما به بسیاری از این پروتیین‌های گوناگون نیاز دارد. در حقیقت، کار این پروتیین‌ها ساختن بدن و حفظ سلامتی آن است.
هر موجود زنده‌ای از میلیون‌ها واحد ساختمانی بسیار کوچک که سلول نامیده می‌شوند، ساخته شده است. هر یک از این سلول‌ها، درون خود مقداری پروتیین دارند . حتی وقتی کاملا رشد می‌کنیم و بزرگ می‌شویم، بی‌نیاز از پروتیین نیستیم، زیرا سلول‌های بدن ما همواره تغییر می‌کنند و یا جایگزین می‌شوند. اما کودکان به پروتیین بیش‌تری نیاز دارند، زیرا بدنشان دائما باید سلول‌های جدیدی بسازد تا رشد کنند و بزرگ شوند.
اگر به موها و ناخن‌های خود نگاه کنید، بعضی از سلول‌هایی را که بدنتان به تازگی ساخته است، می‌بینید. موها و ناخن‌ها همواره در حال رشد هستند و بدن شما برای ساختن مو و ناخن جدید نیز به پروتیین نیاز دارد، که آن را از غذا به دست می‌آورد. تا وقتی ناخن‌ها و موهای شما سالم هستند، می‌توانید مطمئن باشید که پروتیین به اندازه کافی به بدنتان رسیده است. پروتیین‌ها حدود ۲۰ درصد از وزن شما را تشکیل می‌دهند. این مواد نه تنها در موها و ناخن‌های شما وجود دارند، بلکه در پوست، ماهیچه‌ها و حتی استخوان‌های شما نیز یافت می‌شوند. انواع گوناگون پروتیین، خون شما را سالم نگه می‌دارند، به بدنتان یاری می‌دهند تا از غذای خورده شده استفاده کند، و با بیماری‌‌ها می‌جنگند.
بعضی از مواد غذایی که بدن از غذاها به دست می‌آورد، قابل ذخیره هستند و به همین دلیل لازم نیست غذاهای حاوی این مواد، هر روز مصرف شوند. اما پروتیین در بدن ذخیره نمی‌شود و باید همیشه در غذای روزانه وجود داشته باشد.

ماهیت پروتیین‌ها
اسیدهای آمینه: مواد ساختمانی پایه
نقش به عنوان واحدهای ساختمانی
واحدهای ساختمانی تمامی پروتیین‌ها اعم از پروتیین‌های بدن و غذا، اسیدهای آمینه می‌باشد. آمینواسیدها در یک زنجیره متوالی و با نظم ویژه‌ای به هم اتصال می‌یابند تا پروتیین‌های ویژه‌ای را تشکیل دهند. بعد از مصرف غذاهای حاوی پروتیین، پروتیین‌های آن (مثلا کازئین شیر و پنیر، آلبومین سفیده تخم‌مرغ یا گلوتن گندم)، طی مراحل هضم به اسیدهای آمینه تجزیه می‌شوند. سپس این آمینواسیدها جذب بدن شده و در ساختمان پروتیین‌های بافتی شرکت می‌کنند، به این ترتیب که مجددا در بدن با ترتیب ویژه‌ای ترکیب می‌شوند تا پروتیین‌های بافتی مشخص را تولید کنند (به عنوان مثال کلاژن در بافتهای همبند، میوزین در بافت عضلانی و هموگلوبین در گلبول‌های قرمز خون
(شکل ۱-۴) (آنزیم‌های سلولی و انسولین).
حفظ حلالیت پروتیین‌ها در بدن منوط به تاخوردگی‌ها، خمیدگی‌های منحصر به فرد در ساختمان پروتیین بر طبق نیازهای متابولیکی می‌باشد. از آنجایی که پروتیین‌ها معمولا ساختمان بزرگی دارند و به سختی از غشا سلولی عبور می‌کنند، دانشمندان در جستجوی راههایی هستند که سلولها بتوانند خودشان پروتیین مورد نیازشان را بسازند. به عنوان مثال، اشتباهات تاخوردگی پروتیین که در بیماری آلزایمر دخیل است، توانایی ذهنی سالمندان را کاهش می‌دهد.
نقش تامین‌کننده نیتروژن
اساس نامه‌گذاری اسیدهای آمینه، ماهیت شیمیایی آنهاست. کاملا آمینو نشان دهنده ترکیبی است که در ساختمان خود دارای نیتروژن می‌باشد همانند کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها، اساس ساختمانی پروتیین‌ها نیز از کربن، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است. ولی برخلاف کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها فاقد نیتروژن می‌باشند. پروتیین‌ها در ساختمان خود دارای ۱۶%  نیتروژن می‌باشند به علاوه در ساختمان بعضی پروتیین‌ها، مقدار کم ولی قابل‌ملاحظه‌ای از مواد معدنی مختلف مثل گوگرد، آهن، فسفر و ید دیده می‌شود.

شکل ۱-۴ هموگلوبین یک پروتیین نائل اکسیژن در گلبولهای سرخ خون است.
طبقه‌بندی اسیدهای آمینه
به طور طبیعی، ۲۲ اسید آمینه برای حفظ سلامت و حیات انسان لازم هستند. این اسیدهای آمینه به دو گروه ضروری و غیرضروری در رژیم غذایی تقسیم‌بندی می‌شوند. اساس تقسیم‌بندی آنها نیز بر پایه توانایی بدن در ساختن آنها می‌باشد.


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود