دانلود گزارش کارآموزی برق، شرکت مخابرات

Power internship report, Telecom

دانلود گزارش کارآموزی برق، شرکت مخابرات

چکیده:‏
دستگاه سوئیچ دیجیتال به عنوان قلب و مرکز کلیه ‏ارتباطات تلفنی محسوب می شود. با توجه به اهمیتی که ‏ارتباطاتی نظیر تلفن، اینترنت، فاکس و … در زندگی ‏امروز به عهده دارند، سرویس و نگهداری و همچنین ارائه ‏خدمات به مشترکین از طریق سالنهای دستگاه در مراکز تلفن ‏اهمیت مضاعفی پیدا کرده است و وظیفه افرادی که در این ‏مراکز مسئولیت دارند از یک سو نگهداری و سرویس خود ‏دستگاه و از طرف دیگر ارائه خدمات به مشترکین می باشد. ‏خدماتی نظیر قطع و وصل و دایر کردن سرویسهای ویژه و ‏مزاحم یابی.‏
کارآموزی که طی مدت کوتاهی در این مرکز مشغول فعالیت ‏است می تواند با اکثر این وظایف بطور خلاصه آشنا شود در ‏گزارش حاضر سعی شده است که اطلاعات کسب شده تقریباً بطور ‏کامل در اختیار مطالعه کنندگان قرار گیرد.‏

فصل اول:
تاریخچه مخابرات
در دوم ژوئن سال ۱۸۷۵ میلادی مصادف با ۱۱ خرداد ۱۲۵۴ شمسی تلفن اختراع شد. در سال ۱۲۶۵ برای اولین بار در ایران یک رشته سیم بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم به طول ۷/۸ کیلومتر توسط یک بلژیکی کشیده شد ولی در واقع مرحله دوم فن آوری مخابرات در تهران از سال ۱۲۶۸ شمسی با برقراری ارتباط تلفنی بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری آغاز شد.
وزارت تلگراف در سال ۱۲۸۷ با وزارت پست ادغام و بنام وزارت پست و تلگراف نامگذاری شد.
در سال ۱۳۰۲ قراردادی برای احداث خطوط تلفنی زیرزمینی با شرکت زیمنس و هالسکه منعقد شد و ۳ سال بعد در آبان ۱۳۰۵ تلفن خودکار جدیدی برروی ۲۳۰۰ رشته کابل در مرکز اکباتان آماده بهره برداری شد.
در سال ۱۳۰۸ امور تلفن نیز تحت نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن قرار گرفت و به نام وزارت پست و تلگراف و تلفن نامگذاری شد.
مرکز تلفن اکباتان در سال ۱۳۱۶ به ۶۰۰۰ شماره رسید و در سال ۱۳۳۷ به ۱۳ هزار شماره توسعه یافت.
خطوط تلفن جدید (کاریر) نیز پس از شهریور ۱۳۲۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و ارتباط تلفنی بین تهران و سایر شهرها گسترش یافت و مراکز تلفن تهران شروع به تأسیس شد.
در پایان سال ۲۰۰۱ تعداد مشترکین تلفن ثابت کشور به ۲۹۳/۳۸۴/۱۰ شماره رسید که نسبت به سال قبل آن ۰۶/۱۳ درصد رشد داشت و در مقایسه با سایر کشورهای جهان ایران رتبه ۲۰ از لحاظ تعداد تلفن و رتبه ۵ از لحاظ درصد رشد تلفن را داشت.
شرکت سهامی مخابرات استان تهران در راستای سیاست تمرکز زدایی در تاریخ ۱۱/۱۱/۷۴ به مدت نامحدود تأسیس و آغاز به کار نمود.
اهداف و مأموریتهای کلان شرکت:
۱- تأسیس و توسعه شبکه و تأسیسات مخابراتی عمومی و خصوصی (به استثنای بخش صدا و سیما) در حوزه عملیاتی استان تهران.
۲- نگهداری و بهره برداری از شبکه و تأسیسات مخابراتی استان تهران در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت پست و تلگراف و تلفن.
۳- اجرای تکالیف شرکت مخابرات ایران در مواردی که تفویض اختیار می شود.

تعریف مخابرات:
مقصود از مخابرات عبارت است از انتقال و ارسال علایم و نوشته ها و تصاویر و صداها و هرگونه اطلاعات دیگر بوسیله سیم یا بدون سیم و یا نور و یا هر رویه الکترومغناطیسی دیگر.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 34

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط