صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو کارورزی مهندسی مکانیک مقاله دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو دانلود رایگان گزارش کارآموزی ایران خودرو دانلود گزارش کار کاراموزی ایران خودرو دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو دانلود رایگان گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو

Iran Khodro Training


موضوع : گزارش کارآموزی ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو (سهامی عام) در ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ و با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزار‌ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره ۸۳۵۲ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و از مهرماه سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوطه به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با عنوان پیکان با ضرفیت اولیه سالانه ۶ هزار دستگاه اولین اتومبیل سواری به تولید رسید.
شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان، اتوبوس و مینی‌بوس آغاز کرد و به مرور زمان به تنوع حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال ۱۳۷۹ به تولید ۱۷۶۰۰۰ دستگاه خودرو با شکستن رکورد و به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود افزایش دهد.
شرکت ایران خودرو با داشتن ۷۰% از سهام تولید بازار بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور است.
فعالیت‌های شرکت را می‌توان از بدون تاسیس به سه قسمت تقسیم کرد:
الف: ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷
در این سالها سیاست افزایش از طریق مونتاژ به صنعت خودرو در ایران خودرو بوده که روند افزایش داشته و انواع خودرو در این شرکت مونتاژ و به بازار عرضه شد.
ب: از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸
در این سالها با محاصره اقتصادی که ناشی از جنگ تحمیلی باعث شد که در بازار با فراز و نشیب‌هائی برخوردار گردد.
پ: از سال ۱۳۶۹ به بعد
در این سالها شرکت با تحولات جدیدی وارد بازار شد که قانون خودرو به تصویب رسید.
سال نگاری از تولید سواری و وانت:
۱۳۴۸: وانت پیکان با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی
۱۳۶۹: سواری پیکان با نیروی محرکه پژو ۵۰۴ با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی
۱۳۶۹: سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GLX , GL با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی
۱۳۷۴: سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی
۱۳۷۵: آغاز طراحی سمند (خودروی ملی)
۱۳۷۶: سواری پژو ۴۰۵ با قوای محرکه پیکان (پژو-آردی) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی
۱۳۷۶: سواری تشریفاتی پژو ۴۰۵ (لیموزین) با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی
۱۳۷۷: سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتوری ۲۰۰۰ سی‌سی
۱۳۷۸: پژو پارسی با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی (انژکتوری)
۱۳۷۰: پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۳۶۰ سی‌سی
۱۳۸۰: سمند (خودروی ملی) با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی (انژکتوری)
ایران خودرو و سازندگی:
ایران خودرو در سال ۱۳۷۳ وارد مرحله نوینی شد که با فعالیت‌های سازمانی و شرایط بازار و رضایت مشتری، محیط اقتصادی، توقع مردم و رسالت ملی، مورد نظر گرفته شد. دستیابی به دانش فنی و طراحی و ساخت خودروهای جدید (خودکفائی) و قطعات یدکی و ورود به بازار جهانی از اهداف این شرکت است که با اهداف و برنامه‌ریزی صدها طرح و مقاله‌های کوچک و بزرگ و اصلاح خطوط تولید و بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات و بالابردن تولید تنوع بخشیدن به محصولات بوده است که در سال‌های اخیر این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.
عواملی که باعث رشد و شکوفائی شرکت شد عبارتند از:
۱- کیفیت در مدیریت و اشاعه فرهنگ رقابتی
۲- کیفیت در محصولات و خدمات
۳- بهبود مستمر در محصول و خدمات
۴- بهبود مستمر در فرآیند با تاکید بر خودروساز شدن
۵- کسب حداکثر کیفیت با حداقل هزینه
در ایران خودرو چندین مدیریت (سازمان) وجود دارد که با آنها آشنا می‌شویم:
مدیریت برش و پرس: این مدیریت که زیر نظر معاونت اجرائی سواری سازی مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد که تمام قطعات سواری سازی را تامین می‌کند قطعات در این مجموعه تولید پرس و قالب و ماشین‌آلات بر اساس مدارک فنی و استاداردهای تعریف شده باعث شده که این مدیریت با دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ شود.
ایران‌خودرو (سهامی عام)


تعداد صفحات : 88 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود