دانلود پاورپوینت پرورش ماهی خاویار

پاورپوینت پرورش ماهی خاویار Caviar

مقدمه
با افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به غذا و مواد پروتئینی،جایگاه تولید و پرورش ماهی در آبهای داخلی و بهره برداری بهینه از منابع آبی در دسترس روز به روز آشکارتر می شود. اهمیت این موضوع با توجه به نقش مصرف گوشت ماهی در تامین سلامت افراد و همچنین مقایسه سرانه اندک مصرف آن در قیاس با ممالک توسعه یافته عیان تر خواهد شد. توسعه این حرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد و در نتیجه هر کدام از این عوامل موجب بروز تنگناهایی در راه توسعه گشته اند. از جمله ، فاکتورهای عدم سهولت دسترسی به آب، زمین مناسب، شرایط اقلیمی مساعد و تغییرات فصلی در کمیت یا کیفیت آب در دسترس، در بسیاری از مناطق باعث ایجاد مشکلاتی در توسعه مزارع پرورش ماهی خاویار با روشهای متداول شده است . بمنظور مقابله با این مسائل، استفاده از سیستم های گردشی و استفاده مجدد از آب یا سیستم مدار بسته بتازگی مد نظر صاحب نظران واقعی شده است .
در این روش ، آب حوضچه های پرورشی پس از اجرای مراحل تصفیه فیزیکی و زیستی، از نظر گازهای محلول متعادل می شود و آب تازه مورد نیاز در این روش از 2 تا 25% وارد سیستم می شود . اکسیژن مورد نیاز در این سیستم از طریق هوادهی و همچنین استفاده از اکسیژن خالص تامین می شود.

فهرست مطالب
مقدمه
خاویار چیست ؟
شرایط پرورش ماهی خاویار
روش نگهداری خاویار
سود پرورش ماهی خاویار
مصارف دیگر خاویار
انواع ماهی خاویار
فیل ماهی
قره برون
تاس ماهی روس (چالباش)
شیپ
ماهی اوزون برون (دراکول)
بازار کار پرورش ماهی خاویار
بیماری های ماهی های خاویاری
توصیه هایی در مورد جلوگیری ازبروز بیماری ها درماهیان

ماهیان خاویاری باارزش ترین ماهیان موجود در کره زمین هستند که بشر تاکنون اقدام به صید و پرورش آنها نموده است که ارزش بالای این ماهیان موجب شده که صید بی رویه، نسل آنها را با خطر انقراض مواجه نماید.

 هرچند تولید بچه ماهیان خاویاری با هدف رهاسازی به دریا و بازسازی ذخایر طبیعی در کشورمان بیشتر از چهل سال قدمت دارد، اما پرورش ماهیان خاویاري با هدف تولید گوشت و خاویار در حدود دو دهه است که در کشورمان آغاز شده است. این امر علاوه بر تولید پروتئین و ارزآوری براي کشور، سبب کاهش فشار وارده به ذخایر طبیعی می‌شود.

 وجود اقلیم مناسب برای پرورش این ماهیان، پایین بودن هزینه های تأسیساتی و نیروی انسانی، وجود دانش فنی و تجربه بالا و همچنین آوازه کشورمان به عنوان تولیدکننده بهترین خاویار جهان موجب شده تا این فعالیت ارزش اقتصادی فوق العاده ای داشته و به‌سرعت توسعه یابد. در این زمینه ایران پس از روسیه دومین کشور عرضه‌کننده‌ی خاویار به جهان است.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط