دانلود مقاله سبک سازی و روش های آن

دانلود مقاله سبک سازی و روش های آن مقاله سبک سازی ساختمان روش های سبک سازی ساختمان مقاله سبک سازی ساختمان مشاوره سبک سازی ساختمان سبک سازی ساختمان pdf روشهای جدید سبک سازی ساختمان محاسبات سبک سازی ساختمان

Styles and techniques of project

 

مقدمه:
سبک سازی ساختمان حدوداً از سال ۱۹۶۰ به عنوان یک ایده جدید در صنعت ساختمان در جهان مطرح شده است. طبیعتا برای تحقق این ایده نیاز به سبک سازی اجزاء داخلی و خارجی تشکیل دهنده ساختمان می‌باشد. در طی این سالها مهندسان با ایده‌های متفاوت نسبت به طراحی مدولهای مختلف در سقف، دیوار، کف و نما نسبت به این امر اقدام نموده‌اند. شایان ذکر است، سبکی سازه و اجزاء تشکیل دهنده ساختمان تنها هدف مهندسان طراح نبود بلکه در این راستا ،اجرای راحت‌تر و سریعتر در عین حال کار آمد و مقاوم بودن درحالی که خللی در حین اجرا و در هنگام استفاده کاربر به وجود نیاید نیز از دیگر اهداف این طراحی‌ها به شمار می‌آمد. نظیر این تفکرات را می‌توان درپارتیشن و بتن های سبک، ۳D پنل ها، سقف های کناف، گچ برگ‌ها و حتی چسب‌های کاشی که جایگزینی مناسب برای ملات سنگین می‌باشند و غیره… در فضای داخلی و سازه‌های نمای خشک مانند کمپوزیت، سنگ و سرامیک خشک در فضای خارجی همه و همه برآیند تفکر وایده سبک سازی ساختمان است.
در این میان احداث سازه های سبک، اهمیت ویژه ای دارد و حوادث چند سال اخیر به ویژه وقوع زلزله های مهیب و اثرات مخرب ساخت و سازهای قدیمی ایده روی آوردن به سبک سازی ساختمان را مطرح نموده و این مبحث در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ جهانی است. اما در ایران، با وجود قرار داشتن کشور در حوزه چند کمربند زلزله و وقوع زلزله های مخرب اخیر، این موضوع همچنان مورد غفلت قرار گرفته است و ساختمان سازی همچنان به شیوه های سنتی اجرا می شود.

فهرست مطالب:
مقدمه
مفهوم سبک سازی
چرا سبک سازی
سبک سازی و خصوصیات بتن سبک
تعریف مصالح سبک
مصالح سازه ای طبیعی
چوب
چوب های بریده شده
ساختمان های بلند سبک (برج سازی) با استفاده از BASE ISOLATOR OR DUMPER
انواع پانل ۳D
تصاویر
نمونه سوالات تستی


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 16

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط