صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پروژه  »  دانلود مقاله بررسی مسئولیت مدنی در دولت

دانلود مقاله بررسی مسئولیت مدنی در دولت

دانلود مقاله بررسی مسئولیت مدنی در دولت

بررسی مسئولیت مدنی در دولت
مقدمه
طبق یکی از نظریات رایج در خصوص منشاء تشکیل دولت، «انسان بدواً در حالت طبیعی زندگی می‌کرده و از آزادی کامل و بدون محدودیت برخوردار بوده… و چون افراد بشر در وضع طبیعی در مخاطرات زیادی قرار داشتند ونمی‌توانستند به تنهایی برآن مشکلات غلبه نمایند، لذا برای مقابله با قدرت قاهره طبیعت به سمت همکاری و تشریک مساعی سوق داده شدند و در طی این طریق به انعقاد قرارداد اجتماعی و تشکیل دولت رسیده‌اند»

روسو به عنوان بنیانگزار نظریه فوق معتقد است که افراد اجتماع، با تن دادن به تشکیل دولت و ملزم نمودن خود به اطاعت از این قدرت برتر، انتظار داشتند این نهاد نوظهور رفاه و امنیت و رشد و شکوفایی را برای آنها ایجاد و به آنها احترام گذاشته و موجبات عزت و سربلندی آنها را فراهم آورد. اما بتدریج و با گذشت زمان، دولت هر روز بر قدرت خود افزوده و در عوض خدمت به مردم خود به عنوان بزرگترین دشمن مردم درآمده و باعث نقض حقوق اولیه مردم گردید. آنچه تاریخ نویسان از نحوه عمل و قساوت و سنگدلی حاکمان این دولتها نوشته‌اند مهر تاییدی براین رویه ناروا می‌باشد.

در این دوره‌ها سخت‌ترین جرمها، جرم خیانت به حکومت بود که معمولاً با مجازات اعدام مواجه می‌شد. در ایران باستان و حتی پس از آن کیفر خیانت پیشگان اعدام خود و خانواده‌شان بود[۲]. در دوران بعد از اسلام نیز چنین انحرافی از سوی حاکمان وقت وجود داشته است و در کشورها و جوامع دیگر چنین وضعیت مشابهی بچشم می‌خورد…

فهرست مطالب
مبانی مسئولیت مدنی دولت.. ۱
مقدمه:.. ۱
بخش اول: مبانی نظری مسئولیت مدنی.. ۳
مبحث اول: فرضیه یا نظریه تقصیر.. ۳
مبحث دوم: فرضیه یا نظریه خطر.. ۴
بخش دوم: مبانی فقهی مسئولیت مدنی دولت.. ۵
بخش سوم: مبانی و مستندات قانونی مسئولیت مدنی دولت.. ۶
طلیعه جدید مسئولیت پذیری دولت:.. ۱۳
عوامل موثر در مسئولیت مدنی.. ۱۴
نتیجه‌ گیری:.. ۲۹
منابع و پی نوشتها:.. ۳۰


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود