صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » مدیریت و حسابداری  »  دانلود مقاله بازده، ریسک و تنوع بخشی

دانلود مقاله بازده، ریسک و تنوع بخشی

مقاله در مورد بازده سهام دانلود مقاله بازده، ریسک و تنوع بخشی مقاله های زود بازده نرخ بازده داخلی مقاله مقاله های زودبازده کارآفرینی ریسک مقاله چیست ریسک مقاله های نرم افزاری ریسک مقاله های ساختمانی مقاله مدیریت ریسک مقاله ارزیابی ریسک تحلیل ریسک مقاله مقاله نرخ بازده داخلی مقاله ریسک و بازده مورد انتظار

Risk

بازده، ریسک و تنوع بخشی

فهرست مطالب
پژوهش.. ۱بازده، ریسک و تنوع بخشی.. ۱مقدمه.. ۱بازده.. ۱ریسک.. ۱ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک.. ۲تنوع بخشی.. ۲مقدمهای بر صندوقهای سرمایهگذاری مشاع.. ۴بخش اول – شرکتهای سرمایهگذاری: تعریف و انواع آنها.. ۷۱- تعریف شرکت سرمایهگذاری.. ۷۲- انواع شرکتهای سرمایهگذاری.. ۸بخش دوم- صندوق سرمایهگذاری مشاع- ماهیت، فرایند شکلگیری و ارکان صندوق   ۹۲- ارکان صندوق.. ۱۰بخش چهارم- ویژگیهای صندوقهای سرمایهگذاری مشاع و اوراق مشاع.. ۱۶بخش پنجم- شرکتهای سرمایهگذاری در ایران.. ۲۸فهرست منابع.. ۳۷الزام فرهنگ سازی و آموزش در بازار سرمایه.. ۴۳راهبری شرکتها.. ۵۴تعریف راهبری شرکتها.. ۵۶هدف راهبری شرکتها.. ۵۷الگوی راهبری شرکتها.. ۵۹نظام راهبری شرکتی؛.. ۶۳پژوهش.. ۶۹صندوقهای قابل معامله در بورس.. ۶۹پژوهش


مقدمه
دو موضوع ریسک و بازده، موضوع ­های اساسی در نظریات سرمایه ­گذاری هستند و در این مورد دو دیدگاه بسیار مهم وجود دارد که بر اساس آن، نخست، سرمایه گذاران فقط زمانی ریسک را تحمل می کنند که بازده اضافی به دست آوردند و بعد ریسک با تنوع بخشی کاهش می­یابد.


بازده
سرمایه ­گذاران د ربازارهای سهام در پی حداکثر بازده خود هستند. آنان در پی سهامی هستند که به نظر آن­ها، بهترین سهام باشند و همواره تمایل دارند تنها این سهام نگه­داری کنند. اما بیشتر سرمایه –گذاران قادر به این کار نیستند زیرا آنان نمی­توانند با اطمینان بهترین سهام را بشناسند و در حقیقت، همواره این امکان نیز وجود دارد که سهام خوب انتخاب شده توسط سرمایه ­گذاران به سهام بد تبدیل شود.


ریسک
سرمایه­گذاران با توجه به تأثیر شرایط عدم اطمینان روی پیامدها، علاوه بر در نظر گرفتن بازده، ریسک سرمایه­گذاری را مورد توجه قرار می­دهند. نگه­داری تعدادی سهام مختلف، ریسک سرمایه­گذاری را کاهش می­دهد زیرا همۀ سهام در بازار دارای رفتار همسانی نیستند.


ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک
ما می­دانیم که با نوسان قیمت­ها در بازار سهام، قیمت بیشتر سهام­ها نیز مشابه با نوسان قیمت­­های بازار تغییر می­کند. اما میزان تغییر قیمت سهام به طور دقیق با همان میزان اندازۀ تغییر قیمت­ها در بازار یکسان نیست به و حتی در برخی مواقع در زمان نزول قیمت­ها در بازار ما شاهد افزایش قیمت بعضی از سهام هستیم و برعکس. مشاهده این رفتار منجر به طرح این سؤال مهم می­شود که چرا در بازار سهام، چنین رفتارهایی وجود دارد؟


در پاسخ باید گفت که، هر کس که در سهام سرمایه­گذاری می­کند دو نوع ریسک، ریسک سیستماتیک یا بازار، و ریسک غیرسیستماتیک یا خص را تحمل می­کند. برای هر سهمی، هر دو نوع این ریسک­ها وجود دارد وهر شرکتی دارای ریسک خاص خود است و سهام آن شرکت نیز تحت تأثیر این ریسک خام قرار می­گیرند. شرکت­ها در معرض ریسک محیط اقتصادی خود قرار می­گیرند و از آن جا به سایر شرکت­ها نیز این ریسک را تحمیل می­کنند بنابراین همۀ شرکت­ها دارای ریسک مشترک همسانی هستند.


تنوع بخشی
اگر در یک سبد سرمایه­گذاری تشکیل شده، تعداد سهام افزایش یابد از میزان نوسان­پذیری بازده سبد سرمایه­گذاری کاسته می­شود. برای مثال، گرم شدن آب و هوا، بازار چتر را خراب می­کند ولی باعث رونق فروش بستنی می­شود. بنابراین، اگر کسی مالک سهام شرکت­هایی در هر دو این صنعت­ها باشد می­تواند خود را از تأثیرات آب و هوا حفظ کند اما اگر سهام یکی از این دو را داشته باشد گرمای هوا، او را تحت تأثیر قرار می­دهد.


باید توجه داشت که تنوع بخشی سهام، تمام ریسک را از بین نمی­برد و ریسک سیستماتیک یا بازار را نمی­توان با تنوع بخشی از بین برد. در رابطه با تنوع بخشی سهام، این سؤال نیز مطرح است که این کار با چه سرعتی، ریسک سهام را کاهش می­دهد؟


تعداد صفحات : 84 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود