صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پروژه  »  دانلود مقاله احداث ساختمان مسکونی- تجاری

دانلود مقاله احداث ساختمان مسکونی- تجاری

دانلود مقاله احداث ساختمان مسکونی- تجاری

چکیده

در این مقاله سعی شده از مراحل مختلف ساختن یک ساختمان با اسکلت بتونی و دستگاه پله‌های طاق ضربی در دو برج ۱۶ طبقه که یکی از آنها در هر طبقه ۶ واحد دارد و دیگری در دو طبقه ۴ واحد دارد اطلاعاتی هر چند مختصر کسب شود در این مقاله از مراحلی همچون تأسیسات که شامل فنکوئل‌ها و لوله‌های فاضلاب و تهویه و همینطور سیستم روشنایی و اتقا حریق و همچنین آبرسانی می باشد مورد بحث قرار گرفته . مواردی دیگری در مورد ماشین آلات سنگین برای جا به جا کردن مصالح که شامل بالابرها و همینطور تاور کلین ها می باشد گفته شده است نحوه‌ی کاربرد تا حدکلین و بالا بر و نحوه‌ی عملکرد آن مورد بحث قرار گرفته است.

نکاتی چند هم در مورد آرباتور و آرماتور بندی و همین طور شناژ سقف گفته شده است.

نکاتی چند در مورد تایبیم در شناژ سقف گفته شده است همچنین در مورد بتن و برخی آزمایشات که روی بتن صورت می‌گیرد توضیحاتی داده شده است.

در مورد  تندگیر بودن و کندگیر بودن سیمان بتن هم توضیحاتی داده شده است.

در مورد گچ کشی و همان استفاده‌های نادرست از قطعات پیش ساخته‌ی گچی نیز مواردی ذکر شده است علل استفاده نکردن از گچ در نمای ساختمان نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در مورد نحوه اختلاط گچ و خاک و نسبت اختلالات آنها هم صحبت شده است.

بخش اول :

مقاله اجرایی برجهای شفق

سیستم آبرسانی

آبرسانی:

در سیستم آبرسانی از لوله های ۵ لایه در سایزهای مختلف استفاده می شود که در این ساختمان از ۳۲ ، ۲۵ و ۱۶ و … استفاده شده است. که در آشپزخانه از سایز ۱۶ استفاده شده که اتصالات این سیستم به وسیله‌ی دستگاهی به نام پرس به هم اتو می شود. سایز لوله بستگی به مقدار آب مصرفی واحد دارد. سیستم به گونه‌ای است که ما یک آب سرد درایم و یک آب گرم و همینطور که برگشت آب گرم برگشت آب گرم به خاطر این است که مثلاً طبقه‌ی دهم به آب گرم نیاز دارد اگر شیر را باز کنید و آب گرم سیکل نباشد باید کلی آب ساختمان را به بالا هدایت کند ولی به وسیله‌ی این سیکل آب گرم که تمام آب های گرم را به هم متصل می کند به گونه‌ای است که در هر لحظه هر واحدی که شیر آب گرم را باز کرد واحد دیگر کمبود آب گرم نداشته باشد. یعنی در اکثر ساختمان های امروزی مثل ساختمان مذکور نیازی به آب گرمکن نیست سرمایش و گرمایش با فنکوئل صورت می‌گیرد و همینطور از نقطه انتخاب گاز فقط یک انتخاب گاز برای آشپزخانه تعبیه شده. لازم به ذکر است در جاهای مخصوصی از ساختمانی قطع کن تعبیه می‌کنند تا آب واحد را قطع و وصل کند. این لوله‌های نیوپایپ در یک مرحله تست می کنند ولی لوله‌های سیاه و پولیکا را در چندین مرحله تست می کنند که در آینده با مشکلی مواجه نشود.


تعداد صفحات : 108 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود