دانلود مقاله آموزش مجازی

Virtual Education Project

دانلود مقاله آموزش مجازی

اینترنت و فضای مجازی منابع شگفت انگیز آگاهی و دانش هستند. با تغییرات اساسی که در اثر رشد و گسترش فناوری­های نوین ارتباطی در عرصه­های مختلف زندگی انسان­ها رخ داده­است، تعلیم و تربیت نیز از این قاعده­ی تغییرات مستثنی نیست. در عصر ما دانش و فناوری با یکدیگر هم مسیر شده­اند و نمی­توان یکی از این دو را  بدون دیگری به راحتی به دست آورد. فضای مجازی با منابع و امکانات شگفت و عظیمی که در زمینه علم و دانش در اختیار کاربرانش قرار می­دهد و با ویژگی­هایی چون بی زمانی و بی مکانی، تعاملی بودن و… قابلیت­های زیادی در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اصطلاحاتی چون کلاس بدون دیوار، مدارس هوشمند، دانشگاه مجازی و … اشاره به نوع جدید و شاید غیر معمولی از آموزش الکترونیک دارد که در مقابل آموزش سنتی و معمول امروزه در حال جایگیری در سیستم­های آموزشی کشورهای مختلف است. در آموزش سنتی به خاطر حضور فیزیکی در زمان و مکان، دانشجو، استاد و محتوا و منابع درسی،‏‏‏‏ مشارکت و تعاملی چهره به چهره با یکدیگر قرار دارند و ویژگی اصلی آموزش نیز همین تعاملات است که از طریق آن دانش و اطلاعات بین افراد رد و بدل می­شود و به حجم و محتوای دانش اضافه می­شود و یا در آن تغییراتی ایجاد می­شود. این ویژگی آموزش در صورت جدید آموزش که آموزش الکترونیک یا از راه دور است نیز حضور بارز و روشن دارد و بر حسب محیطی که در ان عمل می­کند، از ویژگی­های و قابلیت­های فضای مجازی برای عملکردش استفاده می­کند.

مسئله اصلی در آموزش امروز دسترسی به اطلاعات بیشتر نیست در حقیقت یکی از چالش­های دانشجویان، معنی بخشیدن به حجم محتوایی است که با آن روبه رو می­شوند و جذب هدفمند تمام اطلاعات است. به خاطر انفجار اطلاعات و پیشرفت­های همراه با آن در ارتباطات به رویکردهای جدید نیاز داریم.

در حقیقت یاد گیری الکترونیکی باعث شده­است که متوجه بعضی از نقص­های فعلی آموزش مانند سخنرانی­های طولانی بشویم یادگیری الکترونیکی توانایی­های منحصر به فردی در پشتیبانی از ارتباط غیر همزمان و مشارکتی در محیط آموزشی پویا و با قابلیت  سازگاری دارد. ایجاد اجتماع آموزشی نقاد و مشارکتی بخشی جدا نشدنی از آموزش عالی است. توانایی یاد گیری الکترونیکی قابلیت برقراری ارتباط بین افراد به صورت شخصی و گروهی را دارد. یکی از دیدگاه­های معمول و مورد قبول که به وسیله یادگیری الکترونیکی عملی­تر شده­است، این است که آموزش مفاهیم سطح بالاتر ناگزیر گفتگوهای زیادی را ایجاد می­کند. پژوهش در محیط آموزشی چهره به چهره و مبتنی بر رسانه مزایای به کار گیری یاد گیری مشارکتی را در پشتیبانی از سطوح بالا اثبات می­کند.


فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 118

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط