صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی تب مالت (بروسلوز)

دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی تب مالت (بروسلوز)

دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی تب مالت (بروسلوز) ppt

دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی تب مالت (بروسلوز) ppt

بروسلوز، یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات است که به صورت ناخوشی ساب کلینیکال، حاد ، تحت حاد، بیماری موضعی، بروسلوز عود کننده، مزمن، بیماری شبه بروسلوز و بروسلوز ناشی از تلقیح واکسن حیوانی عارض می شود .
در حیوانات ، بیشتر موجب گرفتاری دستگاه تناسلی ادراری و در انسان ، معمولا باعث ایجاد تب ( با الگوی مداوم ،متناوب و یا نامنظم )، سردرد ، درد مفاصل ، افسردگی ، درد عمومی بدن ، تعریق ، ضعف ، بی حالی و کاهش وزن می گردد .
بروسلا می تواند در کبد ، طحال ، استخوان ها و برخی اندام های دیگر عفونت چرکی موضعی ایجاد کند .

زیان های اقتصادی ناشی از بروسلوز
در اثر سقط بره ها و گوساله ها از جمعیت این حیوانات کاسته می شود و نهایتا موجب کاهش شیر و گوشت مورد نیاز کشور میگردد.
گوساله ها و بره های نارسی که زنده متولد می شوند در آینده، حیوانات ضعیف، کم شیر و کم گوشتی خواهند شد.
دام های آلوده، دچار کاهش وزن و کاهش شیر می گردند.
و از این طریق نیز بر اقتصاد جامعه زیان هایی وارد می شود.
هرچه شیوع بیماری در بین دام ها بیشتر باشد انسان های بیشتری را آلوده نموده و از طریق تحمیل مخارج درمان، و از کار انداختن نیرو و توان دام داران و کشاورزان، زیان های فراوانی را به بار می آورد.
بدون شک زیان های اقتصادی برای کشورهای در حال پیشرفت، زیان های سیاسی و وابستگی به کشورهای استثمارگر و فرصت طلب، را در پی خواهد داشت و آنان را از فرهنگ اصیل خود دور خواهد کرد.

عامل سببی بیماری را بروسلاها تشکیل می دهند.بروسلاها باسیل های گرم منفی، کوچک، هوازی و غیر متحرکی هستند که فاقد کپسول و اسپور می باشند.
گونه های بروسلا در محیط کشت جامد، معمولا به صورت کلنی های صاف، شفاف، آبی متمایل به سفید تا کهربایی، رشد می کنند.البته رشد بروسلا کنیس و بروسلا اوویس، به صورت کلنی های خشن و گاهی موکوئیدی می باشد.

گونه های بیماری زای بروسلا برای انسان:
بروسلا ملیتنسیس
بروسلا آبورتوس
بروسلا سوئیس
هرچند بروسلا کنیس نیز ممکن است بیماریزا باشد و در مجموع سویه هایی از بروسلا که در غشاء خارجی خود دارای لیپوپلی ساکارید کمتری هستند کمتر واگیر دارند.
گونه های بروسلا می توانند در گوشت یخ زده به مدت سه هفته، در شیرخام به مدت ۱۰ روز، در پنیر تازه تا ۳ ماه و در بستنی و خامه نیز تا مدتی زنده بمانند و در گوشت نمک زده نیز ممکن است تا مدتی مقاومت کنند ولی از طرفی به وسیله ی دود دادن، منجمد کردن و نمک زدن گوشت آلوده، تعداد آنها در عرض چند روز شدیدا کاهش می یابد.


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود